Jaka dieta jesienią i zimą?


dietaJak wzmocnić odporność w okresie jesienno-zimowym?

Zmęczenie, senność, brak energii, to pierwsze sygnały osłabienia organizmu. Właśnie w okresie jesienno-zimowym jesteśmy najbardziej podatni na atak wirusów i bakterii.

Wzmocnij swój system obronny zmieniając dietę.

Dieta na odporność

Jedz 4-5 niewielkich posiłków. Raz dziennie ciepłe danie (np. zupę jarzynową), dwa razy w ciągu dnia twarogi i mleczne napoje fermentowane (np. jogurt, kefir lub maślankę), które zawierają dobre bakterie zwalczające drobnoustroje chorobotwórcze.

W Twoim jadłospisie nie powinno też zabraknąć mięsa, orzechów oraz ryb, które dostarczą organizmowi selen i cynk. Pierwszy bierze udział w wytwarzaniu substancji zapobiegających stanom zapalnym i pobudza wytwarzanie przeciwciał, a drugi wspomaga rozwój białych krwinek zwalczających wirusy oraz bakterie.

Miód na odporność

Jest źródłem łatwo przyswajalnych węglowodanów, bakteriobójczej inhibiny oraz witamin i składników mineralnych, które mobilizują układ odpornościowy do walki z infekcjami.

Uwaga! Profilaktycznie jedz 1-2 łyżeczki miodu dziennie lub rozpuść miód w szklance letniej wody (pozwala to uaktywnić przeciwbakteryjne enzymy). Dodaj do miodu sok z 1/2 cytryny. Pij po szklance napoju 2 razy dziennie.

Zielone, pomarańczowe owoce i warzywa na odporność

To wielowitaminowe bomby bogate w witaminę C oraz cenny beta-karoten, który w naszym organizmie przekształca się w witaminę A.

Uwaga! Obie te witaminy są niezbędne do pracy układu odpornościowego.

Kwaśne owoce zwiększają też apetyt, co korzystnie wpływa na siły obronne, jedz co najmniej pól kilograma warzyw i owoców dziennie, dodając po filiżance do każdego posiłku.

Cebula na odporność

To źródło witaminy B i C, które wspomagają układ odpornościowy oraz substancje o silnych właściwościach przeciwbakteryjnych. Cebulowy syrop to doskonały lek wykrztuśny.

Przygotowanie syropu: obierz cebulę w krążki. Każdy posyp cukrem lub przełóż miodem. Pozostaw w słoiku na noc, aż cebula puści sok.

Przyjmuj profilaktycznie po 1 łyżeczce 2 razy dziennie (rano i wieczorem).

Czosnek na odporność

Naturalny antybiotyk o działaniu porównywalnym do penicyliny. Czosnek jest najbogatszym źródłem przeciwbakteryjnej allicyny, która niszy chorobotwórcze drożdże, bakterie i wirusy.

Uwaga! Najskuteczniejszym sposobem wzmocnienia odporności jest zjadanie 2-3 ząbków czosnku dziennie. Najlepiej przecisnąć je przez praskę, pozostawić kilka minut na powietrzu, by uaktywniły się prozdrowotne substancje.

Potem dodaj do dipów, sosów, sałatek lub połącz z masłem.

W jaki sposób dobrać odpowiednią mieszankę spożywanych przez ciebie produktów, aby była ona w 100% bezpieczna dla Twojego organizmu?

Ostropest witalny Czy wiesz jakich produktów nie „mieszać” ze sobą, a jakich najlepiej nie spożywać wcale?»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s