Dieta dla oczu


oczyJaka dieta dla zdrowia oczu?

Każdy z nas z nich korzysta, ale ci, którzy spędzają sporo czasu przy komputerze bardziej „męczą” oczy i w związku z tym muszą uzupełnić codzienny jadłospis o produkty, które są bogatym źródłem witaminy A (tłuszcze) i prowitaminy A, czyli beta-karoten.

Beta-karoten zawarty jest we wszystkich pomarańczowych warzywach i owocach oraz w szpinaku i brokułach.

Uwaga! Istotne jest nie tylko to byś dostarczał organizmowi składników odżywczych, ale przede wszystkim to, żeby owe substancje zostały przez Twój organizm wchłonięte, a co za tym idzie – wykorzystane, a beta-karoten zostanie właściwie przyswojony tylko w towarzystwie tłuszczu.

Warto tutaj wspomnieć, że spożywanie masła, aby oczy były zdrowe, w świetle najnowszych badań nie znajduje zastosowania. Produkty, które zawierają witaminę czy prowitaminę A zostaną najlepiej wykorzystane w towarzystwie tłuszczów roślinnych.

Uwaga! Wystarczy, że dodasz 2-3 krople tłuszczu do dania z brokułów czy do szklanki soku z marchwi . Jedz też jagody.

Jagody dla zdrowia oczu

Poza tym, że jagody są bogatym źródłem antyoksydantów, czyli składników, które zapobiegają szkodliwemu wpływowi tlenu na nasze komórki (w efekcie prowadzi to do starzenia), wyizolowano z nich związek, który w doskonały sposób działa na plamkę żółta w oczach, która jest fragmentem siatkówki.

Dzięki niej możesz czytać, pisać, rozróżniać barwy i szczegóły (czyli widzieć centralnie). Z wiekiem dochodzi do zwyrodnienia plamki żółtej, co w konsekwencji prowadzi do postępującej z wiekiem choroby oczu i może poskutkować pogarszającym się widzeniem, a w skrajnych przypadkach ślepotą.

Uwaga! Dolegliwość często występuje u ludzi po 50. roku życia.

Zawarte w czarnych jagodach antycjany doskonale podnoszą sprawność plamki żółtej i chronią przed jej zwyrodnieniem. Ich źródłem są także owoce czarnego bzu i aronii.

Co przeciw starzeniu się oczu?

Muszę Cie zmartwić nie ma sposobu na wieczną młodość, ale znany nam jest główny winowajca procesu starzenia oraz substancje, które mogą zneutralizować jego działanie na tyle, ze proces starzenia odsunie się w czasie.

Uwaga! Tym czarnym charakterem są wolne rodniki – cząsteczki, które posiadają wolny elektron i – obrazowo – chcą związać się z inną cząsteczką lub „oddać” ów wolny elektron.

Celem ich ataku są głównie białka, DNA i nienasycone kwasy tłuszczowe, które wchodzą w skład błon komórkowych. W ten sposób prowadzą do degeneracji komórek naszego ciała i starzenia organizmu.

Jak temu zaradzić?

Aby unieszkodliwić wolne rodniki dostarczaj organizmowi jak najwięcej antyoksydantów – związków chemicznych, które zaspokajają potrzebę wolnych rodników do wiązania się.

Uwaga! W ten sposób przestaną one atakować komórki Twojego ciała.

Do najlepszych antyoksydantów egzogennych (dostarczysz je organizmowi wraz z pożywieniem) należą:

  • witamina A, C (chroniąca zwłaszcza naczynia krwionośne);
  • E (witaminy A i E są szczególnie ważne, ponieważ działają
  • wewnątrz komórek);
  • beta-karoten;
  • koenzym q-10.

W walce z wolnymi rodnikami pomogą Ci również cynk i miedź, które wzmacniają układ odpornościowy w ochronie organizmu.

Uwaga! Dzięki diecie bogatej w antyoksydanty zachowasz nie tylko zdrowie oczu, ale wszystkich organów ciała. Ogólnemu zdrowiu (także sprawnemu funkcjonowaniu narządu wzroku) posłuży aktywność fizyczna.

Eliksir młodości

Ostropest witalny Jak natychmiast oczyścić organizm bez skutków ubocznych?»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s