Żelazo w diecie


Żelazo – pierwiastek życia Bez żelaza nie ma życia. Jest składnikiem hemoglobiny, z której zbudowane są czerwone krwinki (erytrocyty). Najwierniejszą rolą żelaza jest właśnie jego udział w transporcie tlenu do wszystkich tkanek. Pierwiastek ten jest też niezbędny do prawidłowego funkcjonowania tarczycy, szpiku kostnego (to właśnie tu tworzą się czerwone krwinki). Jak dochodzi do niedoboru żelaza?… Czytaj dalej Żelazo w diecie

Przykładowy jadłospis dla osób z chorym pęcherzykiem żółciowym


Chory pęcherzyk żółciowy U niektórych osób w pęcherzyku żółciowym powstają kamienie (złogi), które tworzą się, gdy ze zebranej w nim żółci wytrącają się jej składniki, czyli kryształki soli żółciowych oraz cholesterolu. Winę za to ponosi nieprawidłowa dieta: jedzenie za obfite i zbyt tłuste lub przeciwnie – głodówki i diety odchudzające. Skłonności do tworzenia się kamieni… Czytaj dalej Przykładowy jadłospis dla osób z chorym pęcherzykiem żółciowym

Dieta dla serca i układu pokarmowego


Jak zadbać o serce i układ pokarmowy? Błonnik to składnik roślin (zbóż, warzyw i owoców), który nie jest trawiony w przewodzie pokarmowym. Ale ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Przede wszystkim pobudza układ pokarmowy do pracy – nasila wydzielanie śliny (i wstępne procesy trawienne w jamie ustnej) oraz produkcję kwasów żołądkowych, poprawia perystaltykę jelit (a przez… Czytaj dalej Dieta dla serca i układu pokarmowego

Czy zupy w proszku są zdrowe?


Zupy w proszku Zupy w proszku dopuszczane są do sprzedaży przez Główny Inspektorat sanitarny, wiec zawarte w nich składniki nie są toksyczne. Uwaga! Do chińskich zupek w proszku dodawane są polepszacze smaku, np. glutaminian sodu, guanylan disodowy, inozynian disodowy, a ich nadmiar może spowodować problemy zdrowotne: bóle głowy, arytmię, uczucie niepokoju, coraz większe rozdrażnienie, a nawet… Czytaj dalej Czy zupy w proszku są zdrowe?

Czerwone przyprawy ułatwiają spalanie tłuszczu


Jak wspomóc spalanie tłuszczu? Przyprawy o ostrym smaku są źródłem składników, które potrafią przyspieszyć przemianę materii nawet o 10%, a to oznacza, ze doprawiając swoje posiłki na ostro, możesz bez wysiłku spalić dziennie dodatkowo ok. 200 kcal. Papryka chilli pomaga spalać tłuszcz To źródło kaipsycyny, substancji o charakterystycznym, palącym smaku. Zdaniem naukowców ma ona cenne… Czytaj dalej Czerwone przyprawy ułatwiają spalanie tłuszczu

Zielone przyprawy na lepsze trawienie


Jak przyspieszyć trawienie? Ziołowe przyprawy maja dobry wpływ na pracę żołądka, wątroby i jelit. Dzięki nim przyspieszysz trawienie i zapobiegniesz wzdęciom po posiłku. Mają jeszcze jedną zaletę: na tyle mocno podkreślają naturalny smak potraw, ze z powodzeniem mogą zastąpić sól,  jej ograniczenie sprzyja zachowaniu szczupłej sylwetki 🙂 Tymianek na lepsze trawienie Możesz stosować świeży lub suszony… Czytaj dalej Zielone przyprawy na lepsze trawienie