Sok z cytryny na dobry początek dnia


sok z cytryny Na dzień dobry: sok z cytryny 🙂

Rozpoczynając dzień szklanką soku cytrynowego rozcieńczonego niegazowana wodą mineralną ożywisz trawienie i jednocześnie wzmocnisz odporność organizmu.

Cytryny są źródłem bioflawonoidów, grupy składników wzmacniających odporność poprzez ochronę komórek przed substancjami zanieczyszczającymi środowisko. Na powierzchni membrany każdej z komórek znajdują się mikroskopijne miejsca, w których mogą „zaparkować” zanieczyszczenia, toksyny lub zarazki i stopniowo przegryźć się przez membranę komórki.

Uwaga! Kiedy bioflawonoidy zajmą te miejsca wcześniej, toksyny nie będą miały jak „zaparkować”. Bioflawonoidy mają też wpływ na cholesterol, ograniczając jego zdolność do tworzenia blaszki miażdżycowej w tętnicach oraz zmniejszają tworzenie mikroskopijnych zakrzepów w tętnicach mogących prowadzić do zawałów i udarów. Przeprowadzone badania wykazały, że spożywanie dużych ilości bioflawonoidow powoduje rzadsze zapadanie na choroby sercowo-naczyniowe.

Czytaj dalej „Sok z cytryny na dobry początek dnia”

Reklamy

Odchudzanie z błonnikiem


odchudzanieOdchudzanie napojami z błonnikiem

Dzisiaj szybka kuracja odchudzająca. Idealna tuż po świętach, bo pomoże w pozbyciu się efektów łasuchowania i umożliwi odzyskanie sylwetki tuż przed sylwestrem. Nie musisz się natrudzić, by uzyskać efekt płaskiego brzucha. Po prostu wprowadź do codziennej diety napoje bogate w błonnik. To pobudzi układ pokarmowy do pracy, przyspieszy perystaltykę jelit… i ju z po 2 dniach zauważysz korzystną zmianę.

Uwaga! Aby błonnik zadziałał pij dużo wody (najlepiej mineralnej niegazowanej), co najmniej 1,5 l dziennie, bo w przeciwnym razie błonnik, zamiast wspomóc prace jelit i pobudzić przemianę materii, może podziałać zapierająco i stać się przyczyną bólów brzucha.

Czytaj dalej „Odchudzanie z błonnikiem”

Ziołowe kuracje dla lepszego krążenia i ochrony przed zakrzepami


serceZiołowe kuracje, które leczą serce i układ krążenia

Zakrzep to grudka skrzepniętej krwi, ale nawet bardzo mały, jeśli zacznie krążyć w układzie krwionośnym, może być niebezpieczny…

Herbatka z żeń-szenia

Żeń-szeń jest źródłem wielu jedynych w swoi rodzaju substancji aktywnych. Najważniejsze są tzw. ginsenozydy, które zwiększają zdolność hemoglobiny do przyłączania tlenu, a tym samym lepszego zaopatrywania narządów w tlen. Pobudza to m.in. pracę serca. Żeń-szeń działa też przeciwzakrzepowo.

Czytaj dalej „Ziołowe kuracje dla lepszego krążenia i ochrony przed zakrzepami”

Jak dojść do siebie po sylwestrowej zabawie?


bal sylwestrowyCo pomoże na „sylwestrowego kaca”?

Skutki syndromu dnia następnego, który występuje po piciu alkoholu możesz zminimalizować, gdy przygotujesz się do całonocnej imprezy. Przede wszystkim przed zakrapianą zabawą należy zjeść pożywne danie. Dość tłusty i syty posiłek spowalnia działanie alkoholu i przyspiesza jego naturalizację. A tym samym możesz się spodziewać mniejszego bólu głowy oraz innych dolegliwości.

Co pomaga na kaca?

Jeżeli zdarzy się ten słabszy dzień po nadużyciu napojów alkoholowych, popijaj – małymi łyczkami – w ciągu dnia ciepłą, przegotowaną wodę. Możesz wrzucić do niej kawałek imbiru z plasterkiem cytryny, wówczas napój ma doskonałe działanie oczyszczające i wzmacniające. Poprawia również pracę układu pokarmowego.

Tuż po przebudzeniu zafunduj sobie napój z dużą ilością witaminy C (np. sok wyciśnięty z owoców i warzyw lub 2 tabletki musujące witaminy C na szklankę wody).

Czytaj dalej „Jak dojść do siebie po sylwestrowej zabawie?”

Sok na odporność


sokZadbaj o odporność

Dzisiaj polecam Ci pyszny sok marchewkowo-jabłkowo-pomarańczowy z dodatkiem ostrego imbiru. Dzięki zawartości imbiru sok rozgrzeje Cię i doda energii, a przede wszystkim zwiększy Twoją odporność. Tak skomponowane smaki i wartości odżywcze sprawią, ze będziesz uodporniony na niższe temperatury i niestraszne będą Ci mrozy.

To interesująca mieszanka, dzięki której każdy zimowy ranek będziesz rozpoczynać pełny werwy i w dobrym nastroju. Imbir dodany do soku ma działanie rozgrzewające oraz chroni przed infekcjami, bo zawarte w nim olejki eteryczne mają działanie przeciwzapalne.

Czytaj dalej „Sok na odporność”

Jak poradzić sobie z świątecznym przejedzeniem?


przejedzenie5 skutecznych sposobów na przejedzenie

To normalne, że po zjedzeniu obfitego i bardzo tłustego posiłku występuje niestrawność. Trudno zlekceważyć te objawy, bo pojawia się uczucie pełności i ucisku w brzuchu, zgaga, nudności, wzdęcia czy odbijanie.

Układ pokarmowy daj nam w ten sposób znać, że nie może sobie poradzić z trawieniem takiej ilości jedzenia. Żołądek jest nadmiernie obciążony i zmusza do ciężkiej pracy wątrobę i trzustkę.

Uwaga! Objawy przejedzenia pojawiają się do trzech godzin po obfitym posiłku i przechodzą, gdy weźmiemy tabletkę lub wypijemy herbatkę ziołowa poprawiająca trawienie. Jeśli jednak dolegliwości nie ustępują, utrzymują się długo albo się nasilają, może to świadczyć o poważnych problemach. Pojawiają się wtedy także wymioty, utrata apetytu i chudnięcie.

To może być objaw kłopotów z trzustką, pęcherzykiem żółciowym lub żołądkiem (np. wrzody) i wtedy koniecznie trzeba skonsultować to z lekarzem.

Czytaj dalej „Jak poradzić sobie z świątecznym przejedzeniem?”

Zdrowy czarny pieprz


OLYMPUS DIGITAL CAMERACzarny pieprz leczy i chroni

Ziarna czarnego pieprzu są pełne leczniczych właściwości i przyjdą Ci z pomocą przy niejednej bolączce.

Nalewka pieprzowa na przeziębienie

20 ziaren pieprzu wsyp do litrowej butelki z 45% wódką. Odstaw w ciepłe miejsce na tydzień. Nie zlewaj.

Dawkowanie: pij mały kieliszek raz dziennie, by się rozgrzać, gdy czujesz, ze coś Cię bierze.

Uwaga! Nalewkę pieprzową możesz też stosować przy kłopotach żołądkowych.

 

Czytaj dalej „Zdrowy czarny pieprz”

Uciążliwe wzdęcia


wzdęciaJak uniknąć wzdęć w święta?

W święta wielu biesiadników narzeka na powiększony obwód pasa i uczucie dyskomfortu w brzuchu…

Aby ustrzec się nagromadzenia gazów w jelitach oraz wzdęcia:

  • zmniejsz porcję fasoli, bigosu i kapusty ba swoim talerzu (wcześniej podczas gotowania możesz dodać na nich cząber ogrodowy);
  • jedz powoli, starannie rozdrabniając pokarm w jamie ustnej;
  • gdy jesz, nie rozmawiaj – przynajmniej przez cały czas;
  • pij płyny przez słomkę (przy skłonnościach do wzdęć);
  • nie pal papierosów i nie żuj gumy, bo sprzyja to połykaniu powietrza i wzdęciom;
  • wypij napar z rumianku (2 łyżki suszonych kwiatów na 1 szklankę wrzącej wody, 5 minut parzenia) – gdy czujesz, że zaczyna Cię wzdymać.

Czytaj dalej „Uciążliwe wzdęcia”