Ziołowe kuracje dla lepszego krążenia i ochrony przed zakrzepami


serceZiołowe kuracje, które leczą serce i układ krążenia

Zakrzep to grudka skrzepniętej krwi, ale nawet bardzo mały, jeśli zacznie krążyć w układzie krwionośnym, może być niebezpieczny…

Herbatka z żeń-szenia

Żeń-szeń jest źródłem wielu jedynych w swoi rodzaju substancji aktywnych. Najważniejsze są tzw. ginsenozydy, które zwiększają zdolność hemoglobiny do przyłączania tlenu, a tym samym lepszego zaopatrywania narządów w tlen. Pobudza to m.in. pracę serca. Żeń-szeń działa też przeciwzakrzepowo.

Uwaga! Jeśli miewasz podwyższone ciśnienie, skonsultuj się z lekarzem, zanim zaczniesz stosować zioło.

Przygotowanie herbatki: łyżkę suszonego żeń-szenia zalej szklanką wody o temp. 96 st. C i zaparzaj 4-7 minut.

Dawkowanie: pij raz dziennie, rano.

Herbatka z imbir

Imbir jest bardziej przyprawą, niż ziołem, ale przyrządzisz z niego superleczniczą herbatkę. Pikantne kłącza obrane ze skórki, pokrojone w plasterki i zalane wrzącą wodą są bogatym źródłem substancji antyzakrzepowych (kilka plasterków na szklankę wody). Przeciwdziałają one zlepianiu się (tzw. agregacji) płytek krwi.

Uwaga! Pod tym względem imbir jest skuteczniejszy nawet od czosnku i cebuli.

Herbatka z miłorzębu japońskiego

Miłorząb japoński stymuluje naczynia krwionośne do wydzielania substancji (tzw. tlenku azotu), która zmniejsza ich napięcie. Gdy naczynia są bardziej elastyczne, poprawia się przepływ krwi. Mięsień sercowy jest dobrze ukrwiony. Jego składniki hamują też zlepianie się erytrocytów i powstawanie zakrzepów.

Przygotowanie herbatki: przyrządzisz ją tak, jak żeń-szeniową.

Gdy ryzyko miażdżycy może być podwyższone

Picie ziółek połącz z dietą bogatą w pokarmy roślinne oraz ryby i częstą aktywnością fizyczną.

Odwar z głogu dwuszyjkowego

Nazywany jest walerianą serca. Głóg uważany jest za jeden z cenniejszych naturalnych leków przeciwko nadciśnieniu i miażdżycy. Jest pomocny także w stanach nadpobudliwości nerwowej.

Przygotowanie odwaru: łyżkę suszonych kwiatów lub owoców zlej w naczyniu szklanką wody o temp. pokojowej, wymieszaj i ogrzewaj pod przykryciem przez 30 minut (nie dopuszczając do wrzenia); odcedź.

Dawkowanie: pij 2 razy dziennie (najlepiej po konsultacji z lekarzem).

Siemię lniane

To doskonałe źródło kwasów Omega-3. W 1 łyżce znajduje się ich aż 1,8 g, czyli tyle samo co w 150-gramowej porcji łososia. Spożywając codziennie siemię lniane, np. w sałatce lub zupie albo w postaci kleiku (2 łyżeczki gotuj w szklance wody, aż powstanie gęsty, kleisty płyn), możesz spowodować, ze zmniejszy się stan zapalny w nabłonku tętnic i przestaną one być podatne na tworzenie się blaszek miażdżycowych.

Występują w nim też tzw. lingany, które chronią komórki naczyń przed utlenianiem i starzeniem się, a z kolei siemieniowy błonnik skutecznie obniża stężenie złego cholesterolu (tzw. LDL), o którym wiadomo, że może odkładać się w tętnicach pod postacią blaszek miażdżycowych.

Napar z ruty zwyczajnej

Ruta zwyczajna jest źródłem cennych dla naczyń krwionośnych flawonoidów – przede wszystkim rutyny i dzięki temu przyczynia się do uszczelniania i równocześnie uelastycznienia naczyń krwionośnych, które stają się bardziej odporne na przyleganie złogów cholesterolu i powstawanie blaszek miażdżycowych. Zyskują także małe naczynka, które stają się niej kruche i nie pękają (np. ma twarzy, nogach).

Przygotowanie naparu: łyżeczkę od herbaty suszonego ziela zalej szklanką wrzącej wody i przykryj na 20 minut.

Dawkowanie: pij 3 razy dziennie.

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s