Kandydoza dieta


candidaDieta przy kandydozie

Jadłospis osoby zakażonej grzybem Candida nie może być ubogi w składniki odżywcze i nie może zawierać zbyt dużo węglowodanów prostych (np. słodyczy), ponieważ zwiększa to podatność na grzybicę.

Należy jadać 4-5 posiłków dziennie zawierających w sumie:

  • 5 porcji produktów zbożowych (najlepiej pełnoziarnistych);
  • 4 – warzyw;
  • po 3 – owoców i produktów mlecznych;
  • 2- tłuszczu (1 to np. 15 g oleju lub 30 g margaryny);
  • 1 porcję (ok. 150 g) mięsa, ryb, drobiu, wędliny lub jaj.

Uwaga! Nie można jeść produktów, w których występuje glutaminian sodu lub aspartam. Trzeba ograniczyć dzienną ilość cukru do maks. 6 łyżeczek, czyli 30 g wliczając to ten, który występuje w gotowych produktach, np. serkach, jogurtach, płatkach, napojach gazowanych).

Odbudowa flory jelitowej przy kandydozie

W naszym przewodzie pokarmowym znajduje się cała armia przyjaznych drobnoustrojów. Przywarte do nabłonka jelit zapobiegają zakażeniu, bo nie pozwalają osiedlić się chorobotwórczym zarazkom i wnikać w głąb jelita, a ponadto pobudzają układ odpornościowy, utrzymując go stale w lekkiej gotowości.

Uwaga! Ale w niektórych sytuacjach dobrych bakterii może zabraknąć i nie ma kto bronić nas przed grzybami (np. Candida). Może się tak zdarzyć po kuracji antybiotykowej (zwłaszcza antybiotykiem o tzw. szerokim spektrum działania).

Choć normalnie niewielka ilosć Candida zamieszkuje dolną część przewodu pokarmowego (dba tam m.in. o trawienie cukrów), a także układ oddechowy i moczowo-płciowy, to na skutek działania przyjmowanych leków może się ona znacznie zwiększyć, a to już nie jest zdrowe.

Jak przywrócisz równowagę w jelitach?

Spożywaj probiotyczne jogurty, kefiry i sery twarogowe (powinny zawierać bakterie Bifidobacterium i Lactobacillus) oraz kiszoną kapustę i cykorię (dostarczy pożywki dla dobrych bakterii).

Uwaga! Poradź się lekarza, jeśli stosujesz środki, które hamują wydzielanie kwasu solnego (jego brak powoduje zmianę pH i rozwój grzybów) i nigdy nie stosuj na własną rękę antybiotyków (zabijają pożyteczne bakterie).

Co pomoże w walce z grzybem Candida?

Jeżówka purpurowa (np. w syropie) – ziółko znane z pobudzania białych krwinek do niszczenia grzybów.

Waleriana pomoże Ci się wyspać – z wielkim pożytkiem dla odporności. Codziennie wieczorem pij napar z niej według przepisu:

łyżkę korzeni zalej szklanką wrzącej wody, przykryj na 15 minut, odcedź.

Glistnik jaskółcze ziele – te niepozorne żółte kwiatuszki możesz spotkać latem w przydrożnych zaroślach i rumowiskach. Kryją w sobie kilkanaście substancji, które działają przeciwgrzybiczo. Kup w aptece suszone ziółka i przygotuj z nich odwar:

1/2 łyżki stołowej zalej szklanką letniej wody i ogrzewaj pod przykryciem przez 30 minut (nie dopuszczając do wrzenia); po przecedzeniu pij łyżkę 3 razy dziennie (po konsultacji z lekarzem).

Pikantne warzywa z allicyną (np. czosnek), siarką (np. czarna rzepa, por), glikozydami (np. cebula), mają działanie bakterio-i grzybobójcze. Staraj się jeść je często, ale w niewielkiej ilości (by nie prowokować wzdęć).

Dzięki staraniom najlepszych dietetyków i specjalistów żywienia powstała nowa, rewolucyjna metoda. Od dzisiaj wrócisz do życia na najwyższych obrotach, oczyścisz organizm, a przede wszystkim zabezpieczysz i osłonisz swój delikatny przewód pokarmowy…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s