Dieta objętościowa Barbary Rolls


odchudzanieDieta objętościowa

Amerykańska dietetyczka, dr Barbara Rolls twierdzi, że każdy, kto chce schudnąć, wcale nie musi jeść mało ani monotonnie. Możesz najadać się do woli, pod warunkiem, że będziesz wybierał produkty niskokaloryczne i zawierające dużo wody (pow. 75%), o tzw. niskiej gęstości energetycznej.

Uwaga! Nie powinieneś natomiast zaspokajać głodu dużymi porcjami produktów średnio-i wysokokalorycznych, ubogich w wodę, o średniej i wysokiej gęstości energetycznej.

Aby ułatwić sobie przestrzeganie powyższych zasad, można tradycyjną piramidę żywieniową… odwrócić do góry nogami. Produkty z najwyższej grupy są dozwolone w dużej ilości, a im niżej, tym mniejsze powinny być ich codzienne porcje.

Uwaga! Dietę objętościową stosuj tylko przez 14 dni i co dwa miesiące. Zalecana jest osobom, które mają nawyk jedzenia dużych porcji, posiłki powinny być odpowiednio częste (nie rzadziej, niż co 3,5 godz., ale nie częściej nić co 2,5 godz., ostatni min. 3 godz. przed snem).

Grupa I

Te produkty jedz bez ograniczeń (mają mala gęstość energetyczną):

  • warzywa – kapusta, cukinia, ogórki, papryka, pomidory, sałata, szpinak;
  • owoce – maliny, porzeczki, truskawki;
  • inne – beztłuszczowy nabiał, zupy warzywne, niesłodzone herbaty ziołowe.

Grupa II

Są dozwolone w mniejszej, ale wciąż sporej ilości:

  • warzywa – strączkowe, marchew, ziemniaki;
  • owoce – banany, cytrusy, winogrona;
  • inne – produkty z pełnego ziarna, chudy drób (np. indyk), chude ryby (np. mintaj), ryż, niskotłuszczowy nabiał.

Grupa III

Produkty, które należy ograniczyć (ze względu na ich średnią gęstość energetyczną) i jeść ich tylko niewielkie porcje:

  • tłuste ryby (łosoś, makrela, śledź, węgorz);
  • chude wędliny (szynka, polędwica);
  • mięso wołowe, jajka.

Grupa IV

Są dozwolone w symbolicznej ilości (mają wysoką gęstość energetyczną):

  • sery żółte oraz pleśniowe, oliwki, białe pieczywo, kiełbasa i parówki (także niskotłuszczowe).

Nie przesadzaj też z orzechami, olejami roślinnymi i oliwą.

Grupa V

Nie spożywaj ich wcale lub tylko okazjonalnie, w bardzo małej ilości:

  • słodycze, przekąski typu krakersy, chrupki, chipsy, frytki, masło, mięso wieprzowe, tłuste wędliny, pasztety, podroby, gotowe słodzone soki oraz napoje gazowane.

Proste remedium na trudne problemy

Błonnik witalnyZ ogrodu Eden – prosto od Matki Natury»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s