Jak wzmocnić skórę, włosy i paznokcie?


włosyZdrowa skóra, włosy i paznokcie

Dobrze przemyślany jadłospis i zbilansowana dieta, która powinna być bogata w witaminy (E, A, z grupy B), makro-i mikroelementy (krzem, cynk, żelazo, wapń) wzmocni Twoją skórę, włosy i paznokcie.

Uwaga! Efekty zobaczysz już po 2 tygodniach systematycznego stosowania.

Dieta dla skóry, włosów i paznokci

Nie powinno w niej zabraknąć odpowiedniej ilości płynów, zwłaszcza wody, soków i herbatek ziołowych.

Uwaga! To bardzo ważne, ponieważ odpowiedni poziom nawilżenia zapewnią nie kremy, ale właśnie płyny, które wypijasz. Jeżeli chcesz, by twoja skóra była gładka i jędrna, wypijaj 1,5-2 l płynów dziennie, nie licząc kawy i herbaty- tymi napojami w ogóle nie popijaj warzyw i owoców

Kasza i chleb pełnoziarnisty w diecie

Pieczywo razowe i pełnoziarniste, grube kasze i makarony razowe są bogatym źródłem witamin z grupy B. Gdy masz łamliwe, kruche paznokcie, włosy szybko przetłuszczają się lub są matowe, a skóra ma ziemisty kolor – może Ci brakować tych witamin.

Pełnoziarniste pieczywo da także cynk i żelazo, które zachowają piękną cerę.

Pestki z dyni i ze słonecznika w diecie

Witamina E to pogromca wolnych rodników, które odpowiadają za szybkie starzenie organizmu. Zapewnia odpowiedni poziom nawilżenia. Jej bogatym źródłem są pestki dyni i słonecznika. Dostarczą też cynku, który jest strażnikiem zdrowej skóry, pogromca krostek, przyspiesza też gojenie się ran.

Marchew w diecie

Zawiera beta-karoten, który jest prekursorem witaminy A, dzięki której mamy dobry wzrok i piękną skórę. Chroni nas także przed wolnymi rodnikami i promieniami UV.

Marchew poradzi sobie też z uporczywymi krostkami i zaskórnikami: kuracja oczyszczająca polega na piciu codziennie 1-2 szklanek soku z surowych marchewek przez 2 tygodnie.

Rzodkiewka w diecie

Krzem to pierwiastek życia, który wzmacnia włosy i paznokcie. Jego niedobór powoduje, ze mamy problemu z przyswajaniem wapnia, sodu, cynku, siarki. Krzem jest też konieczny do syntezy kolagenu, który odpowiada za sprężystość skóry.

Uwaga! Źródłem krzemu jest rzodkiewka – jedz ją codziennie.

Skrzyp polny

Na przełomie lipca i sierpnia pozbieraj ziele skrzypu. To (podobnie jak rzodkiewka) bogate źródło krzemu. Za skrzypu przygotujesz odwar do picia (1 łyżkę suszonego ziela zalej szklanką wrzącej wody, gotuj powoli 5 minut) lub do kąpieli (4 łyżki na 1 l wrzątku).

Skrzyp likwiduje łupież i walczy z cellulitem.

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s