Dieta kawowa


kawaKawa pomaga schudnąć

Kawa znana jest głównie z tego, że świetnie rozbudza o poranku, ale już mało kto wie, że ma korzystny wpływ na nasza sylwetkę, i to na kilka sposobów.

Uwaga! Po wypiciu kawy można zauważyć, że nie chce się nam jeść. To dlatego, że znajdujące się w niej antyoksydanty poprawiają metabolizm glukozy, a gdy komórki są nakarmione, nie domagają się jedzenia. Tak działa przede wszystkim napój, który zostanie przygotowany z ziaren niepoddanych obróbce termicznej (tzw. kawa zielona).

Z kolei zawarta w kawie kofeina poprawia krążenie w powierzchniowych warstwach skóry. W efekcie tkanka tkanka tłuszczowa jest lepiej ukrwiona a komórki bardziej chętne do spalania tłuszczu.

Uwaga! Picie kawy może być doskonałym uzupełnieniem zbilansowanego planu dietetycznego (który uwzględnia aktywność fizyczną), ale trzeba pamiętać o tym, że jak we wszystkim, także i w piciu kawy należy zachować umiar, bo napój ten może zakwaszać organizm (i sprzyjać uczuciu zmęczenia).

Spożywanie go w ilości większej niż 2-3 filiżanki dziennie to także ryzyko … zaokrąglenia sylwetki.  Może do niego dojść, ponieważ kofeina zwiększa wydzielanie hormonu kortyzolu, który odpowiada m.in. za odkładanie się tkanki tłuszczowej w pasie.

Uwaga! Nie dostarczaj więcej, niż 300-400 mg kofeiny (filiżanka kawy rozpuszczalnej to ok. 95 mg tego składnika, a parzonej – ok. 125 mg).

Zasady diety kawowej

Uwaga! Nie zastępuj kawą śniadania. Wiadomo, że niejedzenie porannych posiłków sprzyja tyciu (jest uznawane za jeden z czynników ryzyka rozwoju nadwagi). Aby nie zmniejszała na nie apetytu, pij ja po jedzeniu (a nie-przed).

Jako pierwszy posiłek zalecane są produkty zbożowe z pełnego ziarna (np. z dodatkiem owoców). Gdy połączysz siły zawartego w nich błonnika i pochodzącej z kawy kofeiny, kuracja odchudzająca nabierze tempa.

Południowy jadłospis powinien być bardziej mieszany, np. porcja mięsa lub ryby, ryż, kasza, makaron, ale zawsze z dużą ilością zawierających błonnik warzyw.

Uwaga! Filiżanka kawy po obiedzie, ok. godziny 15-16, może okazać się „strzałem w dziesiątkę” – łatwiej opanujesz chęć na słodkie, która z reguły o tej porze się pojawia. Później już nie pij kawy.

O właściwy metabolizm zadba niepóźna. lekkostrawna kolacja z pikantnymi przyprawami i dużą ilością warzyw.

Dla prawdziwych smakoszy kawy

Błonnik witalny Odkryj nowe kawowe kierunki»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s