4 zdrowe koktajle


koktajlKoktajle dla zdrowia

Błyskawiczne w przygotowaniu i o wiele wartościowsze niż wszelakiego rodzaju gotowe napoje. Niektóre zastąpią mały posiłek.

Uwaga! Pij je od razu po zrobieniu, bo to co w nich najcenniejsze to witaminy, a to bardzo wrażliwe składniki. Witamina C jest np. wrażliwa na działanie tlenu, wysokiej temperatury i wody. Pokrojone jabłko po 2 godzinach zawiera już jej tylko 50%, podobnie sok świeżo wyciśnięty z pomarańczy. W czasie przechowywania obniża się też zawartość beta-karotenu i witaminy E. Nie rób więc koktajli na zapas i pij je, póki świeże.

Egzotyczny miks

Składniki: miąższ z 1/3 ananasa (ewentualnie 1/2 puszki ananasa) | banan | pomarańcza | puszka mleczka kokosowego | niegazowana woda mineralna do rozcieńczenia | szczypta zmielonego anyżku

Przygotowanie: pokrojonego na kawałki ananasa, wrzuć do kubka miksującego. Dodaj kawałki banana i obranej pomarańczy oraz mleczko kokosowe. Całość zmiksuj. Rozcieńcz taką ilością wody, by otrzymać pożądaną konsystencję. Rozlej do szklanek, oprósz anyżkiem.

Uwaga! Koktajl możesz wzbogacić 1 miarką oczyszczającego Błonnika Witalnego.

Koktajl doda Ci sił, zwiększy Twoją odporność, działa tez przeciwzapalnie.

Koktajl pokrzywowo-jabłkowy

Działa oczyszczająco, poprawia przemianę materii.

Składniki: 1 jabłko | garść młodych listków pokrzywy | kilka listków mięty | 1,5 szklanki schłodzonej niegazowanej wody mineralnej | po 1 łyżce miodu i soku z cytryny

Przygotowanie: z obranego jabłka, usuń gniazdko nasienne, pokrój je na kawałki, wrzuć  do kubka miksującego. Dodaj opłukane i sparzone listki pokrzywy i mięty oraz wodę. Całość zmiksuj, dopraw do smaku miodem i sokiem z cytryny.

Koktajl jagodowo-burakowy

Bogactwo przeciwutleniaczy. Dobrze wpływa na wzrok.

Składniki: 1/2 szklanki jagód (mogą być mrożone) | młody burak | łyżka cukru | 1,5 szklani niegazowanej wody mineralnej | sok z limonki | ewentualnie miarka świeżo zmielonego Ostropestu Witalnego

Przygotowanie: przebrane jagody, płucz, osącz. Obrany burak, zetrzyj na tarce o małych oczkach, posyp cukrem, odstaw. Oddziel sok z buraka, wlej go do kubka miksującego, dodaj jagody. Dolej schłodzoną wodę, całość zmiksuj, przelej przez sito by usunąć pływając cząstki. Całość dopraw sokiem z limonki, rozlej do szklanek. Posyp świeżo zmielonym Ostropestem Witalnym.

Musujące awokado

Koktajl obniża poziom cholesterolu we krwi.

Składniki: miękkie awokado | 2 łyżki soku z cytryny lub limonki | 1.2 l niegazowanej wody mineralnej | natka pietruszki | sól | pieprz

Przygotowanie: umyte awokado, obierz, usuń pestkę, miąższ pokrój na kawałki, umieść w kubku miksującym. Skrop sokiem z cytryny, dodaj listki natki pietruszki oraz wodę gazowaną. całość zmiksuj, dopraw solą i pieprzem. Koktajl ro\lwj do szklaneczek. Udekoruj listkami natki pietruszki.

Miłego dnia 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s