Test na zakwaszenie organizmu


jedzenieZakwaszenie organizmu

Częstym powodem ciągłego zmęczenia i nawracających infekcji, bólu głowy czy kłopotów ze skórą jest nadmierne zakwaszenie organizmu. Dolegliwości te mogą pojawić się, kiedy dojdzie do zaburzenia odczynu pH we krwi (masz problem z nadmiarem substancji kwaśnych).

Uwaga! Właściwa dieta powinna składać się w 80% z produktów zasadotwórczych (alkalizujących), a w 20% z kwasotwórczych. Niestety jadłospis wielu osób wygląda odwrotnie – w 80% składa się z produktów zakwaszających, ale wbrew temu co można przypuszczać kwaśne pokarmy wcale nie są szkodliwe, bo smak nie ma tutaj znaczenia. Liczy się zawartość minerałów: chloru, fosforu u siarki. Im więcej ich w daniu, tym silniejsze kwasotwórcze działanie potrawy. Negatywnym skutkom naruszenia pH zaradzi odkwaszająca dieta.

Czy musisz zmienić dietę – test

1. Masz mało siły, energii i często odczuwasz zmęczenie?

TAK  NIE

2. Bolą Cię mięśnie, kości, kręgosłup?

TAK  NIE

3. Czy cierpisz na osteoporozę?

TAK  NIE

4. Skarżysz się na problemy z pęcherzykiem żółciowym (np. kamienie)?

TAK  NIE

5. Masz przesuszoną skórę, włosy tracą blask i wypadają?

TAK  NIE

6. Masz gorszą koncentrację i częściej zapominasz?

TAK  NIE

7. Twoja waga nie jest stabilna? Łatwo tyjesz, trudniej chudniesz?

TAK  NIE

8 Masz wahania nastroju?

TAK  NIE

Uwaga! Jeśli na większość pytań odpowiedziałeś TAK, zastosuj dietę odkwaszającą. Pierwsze efekty pojawią się po dwóch tygodniach (lepsze samopoczucie i wygląd).

Badanie na zakwaszenie organizmu

Najpopularniejsze badanie to badanie krwi.

Uwaga! Norma to: 7,35-7,45 pH.

Łatwo je też sprawdzisz za pomocą pasków lakmusowych, które należy umieścić w ustach lub pod strumieniem moczu. Norma dla badania śliny to 6,5-7.3, a dla moczu 6.6 a 7.1.

Paski sprzedawane są bez recepty.  Za 10 sztuk zapłacisz ok. 10 zł.

Uwaga! O zakwaszeniu organizmu świadczą też takie objawy, jak duży brzuch, obfita tkanka tłuszczowa, baryłkowaty kształt tułowia, zbyt szczupłe nogi, sztywny kręgosłup, mało elastyczna, wiotka skora, podpuchnięte oczy czy przewlekły ból.

Co warto jeść?

Jeżeli chcesz utrzymać właściwe pH organizmu, jak najczęściej jedz pokarmy zasadotwórcze, które zawierają dużo potasu i magnezu.

Najlepszym źródłem potasu są cytrusy, warzywa zielne, pomidory i rodzynki. Z kolei magnez to minerał przeciwstresowy, który odpręża nerwy i mięśnie, co zapobiega zakwaszeniu. Jego źródłem są także zielone warzywa oraz migdały i średniozmineralizowana woda.

Uwaga! Produkty zasadotwórcze możesz jeść niemal bez ograniczeń. A ich lista jest długa: bakłażan, dynia, cukinia, ogórek, sałaty liściaste, botwina, szpinak, głównie surowy – w sałatkach, czarna rzodkiew, kiełki, mniszek lekarski, jarmuż, natka pietruszki. Spośród owoców polecane są kiwi, arbuz, ananas, banany, brzoskwinie, pomarańcze, cytryny, maliny, truskawki, awokado, winogrona. Borówki, śliwki, żurawina zakwaszają organizm, ponieważ zawierają kwas benzoesowy.

Odkwaszające działanie mają też pistacje, orzechy włoskie i nerkowce. Spośród produktów zbożowych zasadowa jest kasza gryczana i orkisz, a z przypraw czerwona ostra papryka, pieprz kajeński, czosnek, imbir, cebula, sezam, kminek i sól morska.

Uwaga! Zrezygnuj z jedzenia produktów, które zawierają substancje konserwujące, np. dwutlenek siarki.

Jak przyrządzać dania?

Zupy rób na wywarach warzywnych, nie na mięsie i kostkach rosołowych czy gotowych bulionach warzywnych. Dużą włoszczyznę zalej wodą, dodaj liść laurowy, kilka ziaren pieprzu i ziela angielskiego. Gotuj, aż warzywa zmiękną.

Soki przygotowuj samodzielnie. Najlepsze są te z wyciskarek, a nie z sokowirówek. Wyciskarka zgniata masę roślinną, a następnie wyciska (tłoczy) sok z otrzymanej pulpy. Dzięki temu napój nie traci właściwości, nie rozwarstwia się jak ten z sokowirówki. W soku z wyciskarki nie ma powietrza, dlatego dłużnej będziesz go mógł przechowywać w lodówce (nie utlenia się szybko).

Uwaga! Tylko za pomocą wyciskarki uzyskasz też sok z zielonych roślin (szpinaku, pietruszki i ziół). Napój może stać w lodówce 2-3 dni. Potem przygotuj nową porcję. Aby nie tracić witamin i mikroelementów, jedz warzywa surowe, duszone lub gotowane na parze.

Sok z buraków

Pij sok z buraków.

Obrane buraki pokrój w plastry i włóż do słoja. Zalej zimną, przegotowaną wodą. Odstaw na 3 dni. Pij codziennie.

Umyte i osuszone buraki piecz ok. 40 minut w temperaturze 200 st. C. Po obraniu pokrój na kawałki i wyciśnij w wyciskarce. Pij codziennie, do południa.

Z ogrodu Eden – od Matki Natury…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Jedna myśl na temat “Test na zakwaszenie organizmu

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s