Jak uniknąć zakrzepicy?


nogiZakrzepica żylna

Gdy krew krzepnie za szybko, z pomocą przychodzą leki i dieta.  U osób chorujących na zakrzepicę żylną tworzą się skrzepy w żyłach (najprościej rzecz ujmując). W leczeniu stosowane są leki przeciwzakrzepowe, a gdy chorobie towarzyszą inne schorzenia (np. serca i układu krążenia, choroby wątroby czy otyłość) konieczna jest także dieta.

Dieta w zakrzepicy żylnej

Wiele naszych ulubionych potraw wpływa na działanie leków przeciwzakrzepowych.

Uwaga! Ich działanie osłabiają produkty, które są bogatym źródłem witaminy K (czerwone mięso – wołowina, wieprzowina, wątróbka, podroby i wędliny podrobowe, sałata, jarmuż, szpinak, kapusta pekińska, brukselka, brokuły). Im wyższy poziom tej witaminy, tym słabsze działanie leków. Trzeba też pamiętać o wypijaniu 2-3 litrów płynów dziennie.

Papryka w zapobieganiu zakrzepicy żylnej

To najbogatsze źródło witaminy C – 100 g czerwonej papryki dostarczy Ci nawet 144 mg witaminy C, to więcej niż nasze dzienne zapotrzebowanie. A wit. C uszczelnia naczynia krwionośne, ma właściwości przeciwutleniające, wspomaga spalanie tłuszczów, co ważne dla osób otyłych z  zakrzepicą. Powinni oni jeść pół średniej papryki dziennie.

Koktajl z buraka w zapobieganiu zakrzepicy żylnej

W swojej diecie uwzględnij buraki. Zmiksuj je z jogurtem naturalnym i koperkiem lub jedz jako lekką ćwikłę. Koktajl jest dobrym napojem orzeźwiającym na upał, wspomaga pracę układu pokarmowego, wymiatając z jelit niestrawione resztki. Zapobiega zaparciom, co jest częstą bolączką przy otyłości, stłuszczeniu wątroby i zakrzepicy.

Pieczywo pełnoziarniste w zapobieganiu zakrzepicy

To źródło energii. Zawiera węglowodany złożone – skrobię, którą trawimy i przyswajamy dłużej i wolniej. Dzięki temu łagodnie podnosi poziom glukozy we krwi i nie tuczy. Ma dużo błonnika, daje uczucie sytości na dłużej.

Pomidory w zapobieganiu zakrzepicy żylnej

Powinny po nie sięgać osoby chore na zakrzepicę i serce. Pomidory są bogatym źródłem potasu, który obniża ciśnienie tętnicze krwi oraz wspomaga pracę serca.

Warto je jeść codziennie, a nawet kilka razy dziennie. Można je dodawać do twarogu, mozzarelli, sosu z makaronem lub po prostu pić sok pomidorowy.

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s