Kiełki na zdrowie


kiełkiDlaczego warto jeść kiełki?

W kiełkach jest wszystko to, co roślina chce przekazać kolejnemu pokoleniu: zapas minerałów, witamin, zdrowych tłuszczów oraz przeciwutleniaczy. Dodatkowo są one łatwo przyswajalne przez nasz organizm.

Uwaga! Z tego powodu kiełki są polecane szczególnie osobom, u których mogą wystąpić jakieś niedobory pokarmowe (np. osłabionym po infekcji) i dzieciom. Są też idealnym komponentem diet odchudzających – w 100 g kiełków jest tylko 15-40 kcal (w zależności od rodzaju).

Poza tym kiełki są smaczne i są doskonałym dodatkiem do kanapek, sałatek, surówek.

Kiełki na wyciągnięcie ręki

Możesz je kupić niemal w każdym sklepie.

Uwaga! Mają jednak krótki termin przydatności do spożycia (3-4 dni). Trzymaj je w lodowce, a przed podaniem dokładnie opłucz na sitku.

Możesz także przygotować mala plantację kiełków, ale musisz pamiętać, ze nie nadają się do tego ziarenka kupione w sklepie ogrodniczym. Odpowiednie znajdziesz w sklepie z żywnością ekologiczną.

Kiełki fasoli mung

Są nieocenionym źródłem białka, błonnika i karotenu. Mają w składzie cynk, miedź i fosfor. Pomagają obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Poprawiają ogólną kondycję organizmu.

Kiełki rzodkiewki

Są bogatym źródłem witamin A, B, C, E i H, składników mineralnych, błonnika i dobrych tłuszczy. Hamują rozwój bakterii, wspierają pracę wątroby. Świetnie sprawdzą się także w czasie przeziębienia.

Kiełki lucerny

Dostarczą Ci białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin E i C oraz kwasu foliowego. Wzmacniają mięśnie, kości, zęby, wspomagają leczenie dolegliwości reumatycznych.

Kiełki słonecznika

Sporo w nich witaminy D, żelaza, magnezu i cynku oraz białka. Poprawiają przemianę materii, usprawniają trawienie i łagodzą dolegliwości stawowe. Wzmacniają paznokcie i włosy.

Kiełki rzeżuchy

Są bogatym źródłem witamin: A, b, C, D oraz jodu, magnezu i potasu. Poprawiają przemianę materii i trawienie, łagodzą dolegliwości stawowe. Mają korzystny wpływ na paznokcie i włosy.

Kiełki soczewicy

Zawierają witaminy z grupy B i aminokwasy, sporo kwasu foliowego, wapnia, cyku, żelaza, potasu, magnezu. Przeciwdziałają zakażeniom wirusowym i mają działanie antynowotworowe.

Dołącz do klubu zdrowych ludzi

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s