Najlepsze śniadanie


Najlepsze śniadanieKasza jaglana na śniadanie

Osoby, które rozpoczynają dzień od kaszy jaglanej, pija mniej kawy.

10 niezwykłych właściwości kaszy jaglanej

1. Odkwasza organizm. Zakwaszenie organizmu często prowadzi do rozwoju takich chorób, jak alergia, astma, miażdżyca, zapalenie stawów, wrzody żołądka, a nawet nowotwory. Oczyszcza ze złogów i toksyn po antybiotykach i innych lekach.

2. Nie zawiera glutenu. Polecana jest przy jego nietolerancji i chorym na celiakię. To ważny składnik diety bezglutenowej.

3. Chroni stawy. Jest źródłem unikatowej krzemionki, która chroni i regeneruje kości i stawy. Wzmacnia też naczynia krwionośne i zapobiega miażdżycy. Regeneruje włosy i paznokcie. Uelastycznia skórę.

4. Poprawia pamięć i koncentrację. Dostarcza lecytyny, substancji, która ma korzystny wpływ na pracę mózgu. Chroni przez rozwojem choroby Alzheimera i przed demencją.

5. Jest lekkostrawna. Zalecana w chorobach przewodu pokarmowego, np. w zaparciach, wrzodach żołądka i grzybicach typu kandydoza.

6. Dodaje energii. 100 g kaszy jaglanej to prawie 378 kcal oraz 10 g niezwykle wartościowego białka. Właśnie z tego powodu zaleca się ją przy osłabieniu i wegetarianom.

7. Działa antystresowo. Jest bogata w magnez, potas i witaminy z grupy B. Składniki te wzmacniają układ nerwowy, łagodzą stany depresyjne i lękowe. Sprawiają, że lepiej radzimy sobie ze stresem.

8. Pomaga schudnąć. Substancje aktywne zawarte w kaszy jaglanej poprawiają przemianę materii. Dlatego zalecaną jest osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy.

9. Zwalcza wirusy i bakterie. Usuwa nadmiar śluzu z organizmu, który jest przyczyną częstych stanów zapalnych górnych dróg oddechowych.

10. Spowalnia starzenie się. Zawarte w niej związki antyoksydacyjne hamują niszczące działanie wolnych rodników.

Jak gotować kaszę jaglaną?

Możesz ugotować ją od razu, zalewając wrzątkiem, lub najpierw ją uprażyć.

Gotowana na wodzie: przed ugotowaniem kaszy jaglanej, dokładnie ją wypłucz. Wystarczy 2-3 razy, za każdym razem odlej wodę, aż przestanie być mętna. Następnie zalej wrzącą wodą w proporcji 2 do 1, lekko posól solą morską lub himalajską i gotuj 30 minut pod przykryciem.

Uprażona przed gotowaniem: kasze możesz też najpierw podprażyć w suchym garnku, zalać mala ilością wrzącej wody, wypłukać, znów zalać wrzątkiem i ugotować.

Uwaga! Do gotowania kaszy jaglanej dodaj łyżeczkę oleju (np, kokosowego lub rzepakowego). Ułatwi to wchłanianie zawartych w kaszy witamin A, D, E i K.

Kasza na śniadanie

Kasza jest bogatym źródłem węglowodanów złożonych, które podczas trawienia powoli uwalniają energię. Dzięki temu po zjedzeniu jaglanki na śniadanie będziesz pełen energii aż do południa.

Przygotowanie: do 1 1/2 litra wrzącej wody wsyp 3 łyżki kaszy jaglanej i 3 łyżki płatków owsianych. Dodaj po szczypcie imbiru i kurkumy. Gotuj przez pól godziny. Dodaj łyżeczkę soku z cytryny, dorzuć 5 pokrojonych orzechów włoskich, łyżeczkę rodzynek, suszonej żurawiny i jagód goi. Gotuj 10 minut. Do smaku możesz dodać pól łyżeczki masła i miodu.

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s