Przesilenie wiosenne


Przesilenie wiosenneCzy to przesilenie wiosenne?

Gdy nadchodzi wiosna, Twój organizm jest osłabiony i trudno mu się przestawić na energiczne działanie. Zmiana pogody i soki ciśnienia nie ułatwiają sytuacji, bo większosc osób to meteopaci (osoby, które są nadmiernie wrażliwe na zmiany pogody).

Przesilenie wiosenne możesz odczuwać nawet przez kila tygodni. Trudniej Ci wtedy funkcjonować (pracować, wypełniać obowiązki domowe).

Uwaga! Jeżeli to możliwe, to właśnie teraz weź urlop. Według naukowców najlepszymi miesiącami na odpoczynek (oprócz listopada) są marzec i kwiecień. Co najmniej dwa, a jeszcze lepiej trzy tygodnie urlopu w tym czasie to naprawdę dobry pomysł.

Warto wyjechać (niekoniecznie daleko), bo już 20 km od miejsca zamieszkania klimat może być zupełnie inny, a taka zmiana będzie miała doskonały wpływ na wzmocnienie układu odpornościowego.

Uwaga! To bardzo ważne, bo zmęczony organizm łatwiej łapie infekcje i trudniej je zwalcza.

Domowe sposoby na przesilenie wiosenne

Nie możesz wyjechać? Możesz codziennie starać się radzić sobie z tym okresowym zmęczeniem domowymi sposobami.

1. Unikaj przepracowywania się, czyli pracy ponad 8 godzin, zarywania nocy. Przesiadywanie za biurkiem w klimatyzowanym pomieszczeniu nie służy organizmowi.

2. W zwalczaniu wiosennego zmęczenia pomoże też uregulowanie rytmu snu i czuwania. Śpij nie mniej niż 8 godzin, koniecznie od około godz. 22.00. Gdy zasypiasz  przed północą, organizm produkuje m.in. hormon wzrostu.

Uwaga! Pomaga nam on w regeneracji, ale jeśli codziennie wstajesz o 7, w weekendy leżysz  w łóżku do 12, to nie wypoczniesz. Przeciwnie będziesz bardziej zmęczony.

Dieta na wiosenne przesilenie

Przejdź na dietę lekkostrawną, zrezygnuj ze smażonych mięs na rzecz ryb pieczonych foli.

Uwaga! Pij dużo soków owocowych (z marchwi, jabłek, buraków), nie unikaj nowalijek (powinny pochodzić ze sprawdzonego źródła), kiszonek.

Jeśli to konieczne, zacznij przyjmować preparaty wielowitaminowe.

Uwaga! Pamiętaj, że witaminy i mikroelementy, znacznie lepiej wchłaniają się z naturalnych produktów.

Pij też wodę średniozmineralizowaną, nikskosodową, z wapniem i magnezem.

Dotleniaj też organizm, bo bez dopływ odpowiedniej ilości tlenu na pewno będziesz zmęczony. Codziennie spaceruj, rób ćwiczenia oddechowe, gimnastykuj się, maszeruj, wystawiaj się na słońce lub łykaj suplementy z witaminą D, bo jej niedobór może  może pogłębiać wiosenne zmęczenie.

5 sposobów na przesilenie wiosenne

1. Wysypiaj się, to regeneruje siły. Nie zrywaj się z łóżka – najpierw się poprzeciągaj, a otem rób to przy otwartym oknie.

2. Jedz pożywne śniadania (pieczywo, produkty białkowe, warzywa). Nie rezygnuj z mięsa, które pomoże odzyskać silę.

3. Pij dużo wody, by przyspieszyć przemianę materii i oczyść organizm z zalegających w nim toksyn.

4. Ubieraj się odpowiednio do pogody (najlepiej na „cebulkę”), bo poranki mogą być mroźne, a potem robi się ciepło.

5. Zacznij ćwiczyć i wychodź na spacery.  Dzięki temu się dotlenisz, poprawisz nastrój. Ćwicz co najmniej 30 minut trzy razy w tygodniu.

Proste remedium na trudne problemy

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s