Test na nietolerancję laktozy


Test na nietolerancję laktozyNietolerancja laktozy

Podejrzewasz, że masz ten problem? Sprawdź, czy tak jest. Możesz to zrobić w laboratorium lub… w domu.

Jak zrobić domowy test na nietolerancję laktozy?

Kup dwa rodzaje mleka. Jedno zwykłe i drugie niezawierające laktozy (kupisz w sklepie ze zdrową żywnością). Przelej je do identycznych butelek, a ktoś z rodziny (tak, żebyś tego nie wiedział) niech je oznaczy jak A i B.

Przez tydzień pij na czczo dwie szklanki mleka z butelki A, nie jedz innego nabiału.

Uwaga! Zapisz, jeśli coś Ci będzie dolegało.

Zrób 2-3 dni przerwy, a następnie przez tydzień pij z butelki B i zapisuj ewentualne dolegliwości.

Porównaj zapiski.

Jeśli nie ma różnicy, to znaczy, że nie masz alergii na mleko, a jeśli okaże się, że nie tolerujesz laktozy, odstaw mleko. Jedz więcej żółtego sera (ma mało laktozy), możesz pić jogurty, kefiry.

Czym zastąpić mleko krowie?

Mleko ryżowe: szklankę ryżu namocz na 8-12 godzin w 1 l wody, potem gotuj co najmniej dwie godziny na małym ogniu. Zmiksuj.

Mleko sojowe: dwie szklanki soi mocz dobę, wymieniając dwa lub trzy razy wodę na świeżą (zimną). Odlej wodę z moczenia, wlej szklankę świeżej, zmiksuj. Dolej 3/4 l zimnej wody, gotuj na małym ogniu ok. 40 minut, mieszając. Gdy pojawi się piana, dolej nieco zimnej wody. Po ostudzeniu przecedź przez gazę.

Mleko migdałowe: szklankę migdałów bez skórki lub płatków migdałowych zalej 3/4 l zimnej wody na noc. Rano zmiksuj, przecedź.

Jeśli odczuwasz dyskomfort po jedzeniu, ataki kolki, wzdęcia, niestrawność…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s