Jaka dieta po przebytej chorobie?


Jaka dieta po przebytej chorobieDieta po chorobie

Każda choroba obciąża organizm, a ta trwająca wiele tygodni czy miesięcy – szczególnie. Na skutek zmniejszonego apetytu i spożywania niewielkich porcji, ale także np. przyjmowania silnie działających leków o wielu skutkach ubocznych, Twojemu organizmowi może brakować ważnych składników odżywczych.

Warto wiec wiedzieć, na czym powinna bazować Twoja dieta, byś mógł się wzmocnić, poprawić swoje samopoczucie i wyostrzyć apetyt.

Białko w diecie

Białko jest budulcem dbającym o odbudowę tkanek, powstawanie ważnych hormonów, enzymów oraz komórek odpornościowych.

Uwaga! Powinien dostarczać Ci 10-15% wszystkich kalorii. Postaraj się spożywać tyle samo pełnowartościowego białka zwierzęcego (np. w rybach, przetworach mlecznych, jajkach), co roślinnego (np. w warzywach strączkowych, kaszach, zbożach).

Przeciwutleniacze w diecie

Tak nazywają się witaminy A, C i E, których źródłem są pomarańczowe i ciemnoczerwone owoce oraz warzywa. Naprawiają szkody spowodowane w organizmie przez tzw. wolne rodniki (ich ilość znacznie wzrasta podczas każdej choroby).

Równocześnie stymulują produkcję białych ciałek krwi.

Probiotyki i prebiotyki w diecie

Probiotyki to tzw. dobre bakterie, prebiotyki – pożywki dla nich.

Uwaga! Najlepszym daniem, które dostarczy Ci obu składników  może być cykoria polana jogurtem naturalnym (wzbogaconym o prozdrowotne szczepy).

Cykoria jest szczególnie zalecana w okresie rekonwalescencji, bo jej gorzki smak sprawia, ze rośnie apetyt i pojawia się ochota na coś bardziej „konkretnego”.

Chlorofil w diecie

Występuje w zielonych warzywach. Pomoże Ci wygrać z anemią, wzmocni, a przy tym zwiększy apetyt.

Uwaga! Witaminy i minerały dostarczaj sobie w postaci naturalnej (z produktów żywnościowych), a ie np. suplementach diety, bo są wtedy najlepiej przyswajalne. Najbogatszym ich źródłem są świeże owoce i warzywa. Jadaj ich co najmniej kilka porcji dziennie.

Proste remedium na trudne problemy…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s