Dlaczego warto zrezygnować z cukru?


Dlaczego warto zrezygnować z cukruZrezygnuj z cukru

Dziennie spożywamy 300 kcal pochodzących z cukru, a 20% ludzi zjada aż 700 kcal (szklanka cukru)

Uwaga! Amerykańskie Towarzystwo Kardiologiczne zaleca do 6 łyżeczek cukru dziennie. Trzeba go więc ograniczyć. Choć początkowo mogą pojawić się objawy odstawienia: lęk, niepokój, gorszy nastrój, ale długofalowe korzyści są ogromne.

Zrezygnuj z cukru dla serca

Cukier 3-krotnie nasila problemy z sercem (według badań Jamesa J. DiNicolantonio z Mid-Atlantic Heart Institute – Cansas City).

Uwaga! Cukier podnosi ciśnienie i tętno, po kilku tygodniach po jego odstawieniu obniży się poziom złego cholesterolu o 10% i ilość trójglicerydów o 20-30%.

Zrezygnuj z cukru dla lepszego stanu skóry

Nadmiar cukru w organizmie objawia się stanami zapalnymi: trądzik, grzybice. Badania przeprowadzone w American Journal of Clinical Nutrition wykazały, że u osób pijących przez 3 tygodnie słodkie napoje, stan skóry pogorszył się o 87%.

Zrezygnuj z nich, a jej kondycja się poprawi.

Unikniesz cukrzycy

Cukier sprzyja gromadzeniu się złogów tłuszczowych w wątrobie. Tworzą się w niej kuleczki tłuszczu.

Uwaga! Przyczynia się to do stłuszczenia wątroby i stanu zapalnego. Jeśli np. przez trzy tygodnie jesz po 1000 dodatkowych słodkich kalorii, ilosć tłuszczu w wątrobie wzrasta aż 27%. Może on spowodować nawet marskość blizny, które utrudniają jej pracę.

Przez pół roku zamiast słodyczy (dostarczają 200 kcal), jedz wiec kilka migdałów. Unikniesz tkanki tłuszczowej i schudniesz 5 kg.

Wywołuje to też tzw. insulinooporność i pogarsza pracę trzustki.

Uwaga! Dodatkowe spożywanie 150 kcal cukru nasila ryzyko cukrzycy 11 razy bardziej niż taka ilosć kalorii z białka i tłuszczu. Zamień słodycze na orzechy.

Zrezygnuj z cukru dla dobrego nastroju i snu

Cukier jest przyczyną drażliwości i zmian nastroju (potwierdzone badaniami). W ciągu dnia powoduje ospałość i chęć drzemki,a  w nocy pobudza uwalnianie kortyzolu (hormon zakłócający sen).

Uwaga! Zrezygnuj z ciastek, a w dzień będziesz się dobrze czuć i wieczorem szybko zaśniesz.

Zrezygnuj z cukru dla lepszej pamięci

Jeżeli masz problemy z pamięcią, winny może być cukier, który utrudnia uczenie się i pogarsza. Z biegiem czasu ma nawet szkodliwy wpływ na komunikację między komórkami mózgu.

Jeśli wiec chcesz poprawić koncentrację, sprawność mózgu i zdolność do rozwiązywania problemów, nie sięgaj po batoniki – zjedz kanapkę z serem albo wędliną.

Jak groźne dla Twojego zdrowia mogą być toksyny i niestrawione resztki pokarmów, które codziennie zatruwają Ciebie i Twoich bliskich?

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia😉

One thought on “Dlaczego warto zrezygnować z cukru?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s