Problemy z wątrobą – zalecenia św. Hildegardy


Problemy z wątrobą - zalecenia św. HildegardyProblemy wątrobowe

Św. Hildegarda twierdziła, że skutkiem zaburzeń w pracy wątroby jest „zgnilizna i śluz”. Aby oczyścić z nich organizm (zwłaszcza drogi oddechowe, w tym płuca) należy stosować eliksir z języcznika zwyczajnego.

Uwaga! Składniki do przygotowania mikstury kupisz gotowe w postaci przyprawy do napoju z języcznika. Wystarczy do niej dokupić wino i miód.

Eliksir z języcznika na problemy z wątrobą

Składniki: 6 g suszonego ziela języcznika | 10 dag miodu | 2 dag cynamonu | 1 l wina | 5 g pieprzu długiego

Przygotowanie: ziele zagotować z winem, dodać miód, pieprz i cynamon i ponownie doprowadzić do wrzenia. Przecedzić.

Czytaj dalej „Problemy z wątrobą – zalecenia św. Hildegardy”

Reklamy

Jak rozpoznać udar mózgu?


Jak rozpoznać udar mózguUdar mózgu

To poważne zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia, ale na szczęście możesz je wcześnie rozpoznać, bowiem organizm zwykle wysyła sygnały ostrzegawcze.

Pogorszenie sprawności intelektualnej

Masz problemy z koncentracją i pamięcią? Mogą to być najwcześniejsze objawy niedokrwienia mózgu grożącego udarem (zwłaszcza jeśli masz wyższe wykształcenie).

Zwykle pojawiają się jako pierwsze, gdy tętnice mózgowe są zwężone w wyniku miażdżycy lub zakrzepu.

Czytaj dalej „Jak rozpoznać udar mózgu?”

Jak jeść kwiaty?


Jak jeść kwiatyKwiaty na Twoim talerzu

Kwiaty mogą nie tylko zdobić, ale też wzbogacić Twój jadłospis. Na pewno nie dziwi Cię spożywanie kalafiora, brokułu, a przecież to są właśnie kwiaty jadalne.

Są oczywiście kwiaty, których pod żadnym pozorem nie można jeść, bo są trujące. Dlatego warto wiedzieć, jakie kwiaty można bez obaw jeść, które będą ucztą nie tylko dla Twoich oczu, ale i przyniosą korzyści dla zdrowia.

I jak podawać kwiaty, które nadają się do spożycia?

Bratek ogrodowy

Można nim ozdobić ciasta, sałatki, sery. Ma łagodny smak, więc nie zmieni smaku potraw. Twój organizm może skorzystać na jego obecności w potrawach, ponieważ bratek oczyszcza z toksyn i wspomaga leczenie trądziku.

Poza tym sernik na zimno ozdobiony drobnymi kwiatkami bratków i zalany galaretką wygląda wyjątkowo apetycznie 🙂

Czytaj dalej „Jak jeść kwiaty?”

Oranżada truskawkowa


Oranżada truskawkowaNa upały: oranżada truskawkowa

Jest wynikiem eksperymentów ogrodników holenderskich, które polegały na skrzyżowaniu amerykańskiego gatunku poziomki wirginijskiej i chilijskiej.

Działo się to w XVIII wieku.

Truskawki są bogatym źródłem witamin (C, B2, B1 i trochę witaminy A), prawie wszystkich makro-i mikroelementów (żelazo, wapń, fosfor, magnez, mangan), pektyn, kwasów organicznych (kwas cytrynowy, jabłkowy, salicylowy), węglowodanów (fruktoza, galaktoza).

Walory lecznicze truskawek

Truskawki (jak i sok z nich) stosowane są jako lekarstwo na choroby skóry, dziąseł, i jako lek przeciwgorączkowy. Działają krwiotwórczo i oczyszczają krew. Sprzyjają sprężystości mięśnia sercowego, ułatwiają wydalanie płynów.

Są też doskonałym środkiem przeciwko nadciśnieniu i miażdżycy.

Uwaga! Duża ilość pektyn korzystnie wpływa na naturalną florę przewodu pokarmowego i razem z niestrawionymi pestkami pobudza perystaltykę jelit.

Dużo truskawek powinieneś jeść jeśli chorujesz na reumatyzm lub artretyzm.

Czytaj dalej „Oranżada truskawkowa”

Odkładanie na później


Odkładanie na późniejOdkładać, nie odkładać?

Prokrastynacja (nowa choroba cywilizacyjna) – polega na chorobliwym odsuwaniu obowiązków. Cierpi na nią coraz więcej osób.

Dlaczego odkładamy ważne rzeczy na ostatnią chwilę?

Powodów jest tysiące, a odkładane sprawy nie znikają, lecz się spiętrzają. Strach przed wykonaniem jakieś czynności zabiera nam więcej czasu i energii niż samo jej wykonanie.

Ale uwaga 🙂 Jest jeden pozytyw.

Prokrastynatorzy bywają bardziej kreatywni od ludzi, którzy wszystko robią natychmiast, bo więcej czasu poświęcają na myślenie o tym, co jest do zrobienia.

Czytaj dalej „Odkładanie na później”

Oczyszczający koktajl z kiwi


Oczyszczający koktajl z kiwiKoktajl z kiwi

Koktajl jest bogatym źródłem witamin. Kiwi pomoże wzmocnić odporność i chroni przed infekcjami, depresją oraz nowotworami. Ogromna dawka witaminy C chroni serce i zapobiega miażdżycy.

Uwaga! Spożywając 3 kiwi dziennie zredukujesz nadciśnienie, ponieważ kiwi jest bogatym źródłem potasu, a ponadto ten owoc to bardzo dobra broń w walce z wysokim cholesterolem i trójglicerydami. Nie brakuje mu też minerałów (magnez, fosfor, żelazo, cynk) oraz luteiny i błonnika korzystnie wpływających na wzrok.

Dzięki drobnym pesteczkom spożywanie owocu kiwi wspomaga perystaltykę jelit i oczyszcza je z toksycznych złogów.

Czytaj dalej „Oczyszczający koktajl z kiwi”

Jak pobudzić swój mózg?


Jak pobudzić swój mózgPobudź swój mózg do lepszej pracy

Szybkość przetwarzania informacji w mózgu mniej więcej od 30. roku życia przeważnie ulega spowolnieniu. Nie martw się – są sposoby, by temu zapobiec 🙂

Mózg lubi ruch na świeżym powietrzu

A dokładniej oddychać świeżym powietrzem, w którym dominują jony ujemne.

Uwaga! Cząsteczki powietrza o ładunku ujemnym występujące wokół każdej spadającej kropli wody (np. po burzy), poprawiają nastrój i pobudzają kreatywność. Im wyższy poziom jonów ujemnych wokół nas, tym w mózgu niższy poziom serotoniny (hormon odpowiedzialny za senność).

Warto więc wykorzystać każdą chwilę na spacer, jazdę na rowerze czy bieganie na świeżym powietrzu, zwłaszcza po ulewnym deszczu.

Czytaj dalej „Jak pobudzić swój mózg?”

Dlaczego warto jeść młode warzywa?


Dlaczego warto jeść młode warzywaMłode warzywa

Świeża botwinka, jędrna marchew, krzepka kalarepka, młody bób, szczaw czy ziemniaki kuszą smakiem i są niezwykle zdrowe. Młode warzywa są bardzo bogatym źródłem witamin i składników mineralnych. Możesz je wykorzystać właściwie w 100%, nie tylko na surowo, ale także po ugotowaniu.

Uwaga! Młode warzywa (w przeciwieństwie do dojrzałych, a zwłaszcza tych, które są długo przechowywane) mają delikatne tkanki i dlatego wystarczy kilkanaście minut, by je ugotować, nie tracąc przy tym wielu cennych składników.

Są lekkostrawne. Bez obaw możesz podawać je dzieciom od najmłodszych lat, seniorom oraz rekonwalescentom.  Rozdrobnione, ugotowane na parze lub w wodzie na chrupko doskonale urozmaicą Twoją dietę, jeśli masz problemy z wątrobą, masz wrzody żołądka lub dwunastnicy, czy nadwrażliwość jelit.

Uwaga! Młode warzywa są także podstawowym składnikiem każdej diety oczyszczającej i odchudzającej. Dostarczają organizmowi sporo wody, są niskokaloryczne, bogate w błonnik. Łatwo przyswajalne węglowodany złożone oraz witaminy z grupy B pomagają przyspieszać metabolizm oraz spalanie tłuszczów.

Czytaj dalej „Dlaczego warto jeść młode warzywa?”

Jak zadbać o siebie w pracy?


Jak zadbać o siebie w pracyZadbaj o siebie w pracy

Twoją jedyną aktywnością w pracy jest pójście do ksero lub drukarki? To nie dziw się, że masz kłopoty z zaparciami, bólem głowy i nadprogramowymi kilogramami.

Uwaga! Możesz poprawić stan swojego zdrowia, m.in. lepiej planując swoje posiłki.

Regularne posiłki to absolutna podstawa

Przez osiem godzin musisz zjeść dwa posiłki: drugie śniadanie i obiad, bo tylko w ten sposób przyzwyczaisz organizm do tego, żeby nie magazynował tłuszczu.

Uwaga! Wszystkie dania przygotowuj w domu, bo dzięki temu będziesz dokładnie wiedział, ile czego zjadasz.

Ćwicz w pracy

Możesz to robi nawet przy biurku. Dzięki tym ćwiczeniom, nie tylko pozbędziesz się zbędnego tłuszczu, ale także dotlenisz się, zmniejszysz ryzyko zaparć oraz żylaków.

Czytaj dalej „Jak zadbać o siebie w pracy?”

Zupy odchudzające


Zupy odchudzająceNajsmaczniejsze zupy odchudzające

Jesteś na diecie i rezygnujesz z jedzenia pierwszego dania obiadowego? Robisz poważny błąd. Codzienne spożywanie zup powoduje, iż do organizmu trafia o 100-200 kalorii mniej niż wtedy, gdy sobie ich odmawiasz.

Uwaga! Zupy są kaloryczne, a równocześnie lekkostrawne i zapewnią Ci uczucie sytości. Dzięki temu zjesz mniejsze drugie danie, ale też nie będziesz miał apetytu na deser i nie będziesz podjadał przed kolacją.

Zupy nawadniają tez dobrze organizm i przeciwdziałają zatrzymywaniu wody w tkankach.

Uwaga! Będą tak działać tylko wtedy, gdy będą wolne od sztucznych dodatków, takich jak: kostki rosołowe i bulionowe, mieszanki typu wegeta, przyprawy w płynie typu maggi. Nie powinny być też zbyt słone, bo wtedy zamiast nawadniać, odwadniają.

Czytaj dalej „Zupy odchudzające”