Zupy odchudzające


Zupy odchudzająceNajsmaczniejsze zupy odchudzające

Jesteś na diecie i rezygnujesz z jedzenia pierwszego dania obiadowego? Robisz poważny błąd. Codzienne spożywanie zup powoduje, iż do organizmu trafia o 100-200 kalorii mniej niż wtedy, gdy sobie ich odmawiasz.

Uwaga! Zupy są kaloryczne, a równocześnie lekkostrawne i zapewnią Ci uczucie sytości. Dzięki temu zjesz mniejsze drugie danie, ale też nie będziesz miał apetytu na deser i nie będziesz podjadał przed kolacją.

Zupy nawadniają tez dobrze organizm i przeciwdziałają zatrzymywaniu wody w tkankach.

Uwaga! Będą tak działać tylko wtedy, gdy będą wolne od sztucznych dodatków, takich jak: kostki rosołowe i bulionowe, mieszanki typu wegeta, przyprawy w płynie typu maggi. Nie powinny być też zbyt słone, bo wtedy zamiast nawadniać, odwadniają.

Podstawowe przepisy na zdrowe i pomocne w odchudzaniu zupy

1. Rosół z kurczaka

Przygotowanie: pojedynczy filet z kurczaka zalej w garnku 2 litrami zimnej wody, dodaj pól łyżeczki soli i zagotuj. Zmniejsz ogień, dodaj pęczek pokrojonej w kostkę włoszczyzny, 1/2 białej cebuli, 2 liście laurowe i 1/2 łyżeczki pieprzu. Gotuj na wolnym ogniu ok. półtorej godziny. Wyjmij z rosołu warzywa i filet z kurczaka (możesz go zjeść np. na kolację).

2. Zupa rybna

Przygotowanie: 1 kg oczyszczonej, wyfiletowanej i pokrojonej w kawałki chudej ryby (np. okoń, płoć) zalej 2 litrami zimnej wody, dodaj 3 liście laurowe, 1 łyżeczkę nasion gorczycy, pół drobno pokrojonego selera, 1 pokrojony fenkuł i 1 por. Gotuj 40-50 minut. 5 minut przed końcem gotowania dodaj 1/2 natki pietruszki i 2 łyżki świeżo wyciśniętego soku z cytryny lub limonki.

3. Wywar wołowy

Przygotowanie: 1 kg chudego mięsa wołowego (może być zrazówka, ligawa) pokrój w kostkę. Podobnie – pęczek włoszczyzny. 1/2 cebuli potnij w talarki. Na patelni rozgrzej łyżkę oleju, włóż mięso i warzywa, podsmaż. Dodaj 1/4 łyżeczki soli, łyżkę ziaren pieprzu, kilka gałązek świeżego tymianku oraz rozmarynu. Przełóż do garnka, zlej 2 litrami wody i gotuj ok. 2 godzin. Odcedź.

4. Bulion warzywny

Przygotowanie: warzywa z 1 pęczka włoszczyzny i 1 cebulę oczyść, pokrój w grube talarki, 2 ząbki czosnku przekrój, wzdłuż na pół. Warzywa zalej 2 litrami zimnej wody. Dodaj 2 liście laurowe, pół łyżeczki soli i łyżkę stołową ziaren pieprzu. Gotuj ok. 1 godziny na wolnym ogniu, odcedź. Bezpośrednio przed podaniem do bulionu dodaj łyżkę posiekanej natki pietruszki.

Uwaga! Możesz jeść różne zupy (np. ogórkową, pomidorową, barszcz czerwony), ale powinny być klarowne. Jeśli chcesz zabielić zupę, zamiast śmietany i mąki użyj jogurtu naturalnego. Nie jadaj zup owocowych (np. truskawkowej, wiśniowej), bo zawierają fruktozę, która nie tylko dostarcza kalorii, ale przyczynia się też od odkładania tkanki tłuszczowej.

O tym musisz pamiętać

Największą wartość odżywczą ma zupa świeżo ugotowana. Możesz przygotować jej nieco więcej i przechować w lodówce, ale nie dłużej niż 3 dni.

Masz taką możliwość, to sięgaj po składniki z ekologicznej hodowli oraz upraw (np. mięso pozbawione antybiotyków i hormonów, warzywa niespryskane sztucznymi nawozami).

Warzywa myj pod bieżącą wodą (nigdy ich nie mocz w wodzie) i obieraj cienko ze skórki, by nie tracić razem z nią cennych składników. Możesz ją nawet zostawić, gdy wyszorujesz jarzyny szczoteczką.

Dzięki staraniom najlepszych dietetyków i specjalistów żywienia powstała nowa, rewolucyjna metoda. Od dzisiaj wrócisz do życia na najwyższych obrotach, oczyścisz organizm, a przede wszystkim zabezpieczysz i osłonisz swój delikatny przewód pokarmowy…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s