Dlaczego warto jeść jabłka?


dlaczego-warto-jesc-jablkaJedno jabłko dziennie oddala zawał serca i udar

Jabłka wzmocnią serce, usprawnia trawienie, wspomogą odchudzanie, pomogą przy zaparciach, oczyszczą organizm z toksyn.

Jabłka surowe

Są małokaloryczne (100 g, czyli małe jabłko dostarczy Ci ok. 52 kcal), dlatego są podstawą diet odchudzających. W jego miąższu kryją się pektyny, cukry (glukoza i fruktoza), a także witaminy: A, C, B1, PP oraz potas, fosfor, magnez, cynk, wapń i żelazo.

Skórka jabłka jest bogatym źródłem błonnika i przeciwutleniaczy (np. kwercetyny, która skutecznie zwalcza wolne rodniki).

Jabłka suszone

Do doskonała przekąska dla osób dbających o linię, a zwłaszcza tych, którzy nie mogą powstrzymać się od podjadania między posiłkami.

Uwaga! Suszone jabłka nie mają wprawdzie tak wielu witamin jak surowe owoce, ale zawierają pięć razy więcej błonnika i dzięki temu pęcznieją w żołądku dając uczucie sytości na dłużej. Suszone jabłka regulują też pracę jelit.

Są dość kaloryczne – 100 g suszu ma ok. 240 kcal. Dlatego lepiej nie przesadzaj z jedzeniem jabłkowych chipsów – wystarczy garstka dziennie.

Duszone i pieczone jabłka

Umyta jabłka włóż do piekarnika nagrzanego do 180 st. C, piecz 20-30 minut. Surowe owoce możesz też obrać ze skórki, pokroić w ósemki i włożyć do garnka. Podlać odrobiną wody i dusić pod przykryciem, mieszając.

Uwaga! Pieczone lub duszone jabłka będą dobrą alternatywą, jeśli nie możesz jeść surowych. Gdy cierpisz na choroby przewodu pokarmowego: nadwrażliwe jelito lub wrzody, sięgaj po przetworzone owoce. W takiej postaci są lekkostrawne, mają mniej błonnika, przez to nie podrażniają przewodu pokarmowego. Są też dobrze tolerowane przez większość chorych.

Sok jabłkowy

Wyciśnięty ze świeżych owoców warto polecić osobom, które zmagają się z uporczywymi zaparciami – jest źródłem fruktozy i sorbitolu, które działają lekko rozwalniająco, co pomaga na zaparcia.

Uwaga! By im zapobiegać, warto pić 2 szklanki soku jabłkowego dziennie rozcieńczonego pół na pół z wodą, np. na czczo i przed obiadem.

Ocet jabłkowy

Zrobiony z jabłkowych obierek to źródło potasu, wapnia, fosforu i sodu, kwasów: octowego, mlekowego i cytrynowego oraz witaminy E. To ta witamina opóźnia starzenie się organizmu, wzmacnia odporność, zapobiega chorobom serca i układu krążenia.

Pijać rozcieńczony wodą ocet jabłkowy wyregulujesz naturalną równowagę kwasowo-zasadową, zapobiegniesz zakwaszaniu organizmu, wspomożesz oczyszczanie z toksyn.

Uwaga! Pij 3 razy dziennie po 2 łyżki octu rozpuszczonego w 1/2 szklanki przegotowanej wody na czczo, przed obiadem i przed snem.

Mus z jabłek

Jest lekkostrawny, doskonały dla niemowląt i rekonwalescentów po operacjach przewodu pokarmowego. Nie obciąża przewodu pokarmowego, dostarcza energię, witaminy i składniki mineralne.

Cydr

Fermentowany sok jabłkowy na niewiele alkoholu (2-7%) i dobrze gasi pragnienie. Dostarczy Ci potasu i sporo przeciwutleniaczy. Według naukowców 250 ml cydru ma taką samą ilość tych prozdrowotnych substancji, co kieliszek wina.

Dzięki temu cydr zapobiega stanom zapalnym, zwalcza infekcje grzybicze i bakteryjne, łagodzi bóle stawów.

Dzięki tej jednej metodzie oczyścisz organizm, obniżysz poziom cholesterolu i zwalczysz zaparcia…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s