Dieta nasienna


dieta-nasiennaRewelacyjne działanie diety nasiennej

Nasiona są idealnym produktem dla,osób, które chcą schudnąć bez obawy, ze zabraknie im mikroelementów. Zadbają tez o urodę: wygładzą skórę i dodadzą blasku włosom.

Komosa ryżowa w diecie

Jest źródłem niezbędnych aminokwasów, magnezu, witaminy E i z grupy B, żelaza, potasu, wapnia, fosforu.

Uwaga! Najbardziej wartościowa jest czarna komosa, bo ma najwięcej kwasów omega-3, czerwona – dużo witaminy E.

Dlaczego komosa ryżowa pomaga schudnąć?

Ma niski indeks glikemiczny (IG53), zwiększa metabolizm i utrzymuje uczucie sytości na dłużej (dzięki białku, którego jest w ziarnach komosy wyjątkowo dużo – 10-16 g w 10 dag).

Obniża poziom insuliny (bo nie ma glutenu).

Jak włączyć komosę ryżową do diety?

Ugotowane nasiona komosy pasują do sałatek, do zup zamiast makaronu lub ryżu, jako dodatek do duszonych mięs, ale też do jogurtu i owoców.

Uwaga! Gotuj komosę ryżową 15-20 minut (1 szklankę nasion w 2 szklankach wody).

Nasiona chia w diecie

Są źródłem kwasów omega-3, witamin B, potasu, cynku, fosforu, żelaza, magnezu, selenu i wapnia (5 razy więcej niż mleko).

Dlaczego nasiona chia pomagają schudnąć?

Są bardzo sycące, bo w żołądku mogą zwiększyć objętość nawet 10-krotnie. Zawierają dużo białka, więc zmniejszają apetyt. Wapń sprzyja chudnięciu.

Jak włączyć nasiona chia do diety?

Możesz dodawać je (niemielone) np. do soków, jogurtów, sosów, sałatek, galaretek i innych deserów.

Nasiona konopne w diecie

Pochodzą z konopi siewnej (nie myl z indyjską!) i zawierają idealne dla zdrowia proporcje kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-3 (zmniejszają ryzyko miażdżycy i zawału, poprawiają wygląd cery, włosów, paznokci).

Uwaga! 3 łyżki nasion konopi pokryją w 50% dzienne zapotrzebowanie na magnez i fosfor.

Dlaczego nasiona konopne pomagają schudnąć?

Są bogatym źródłem błonnika.który poprawia pracę układu pokarmowego, sprzyja redukcji masy ciała oraz obniża stężenie cholesterolu i normalizuje gospodarkę węglowodanową.

Zawierają też niezbędne aminokwasy, które wykazują pozytywne działanie w diecie odchudzającej.

Jak włączyć nasiona konopne do diety?

Możesz dodawać je do pieczywa własnej roboty i innych wyrobów mącznych, także do koktajli owocowych i warzywnych, do jogurtów i do muesli. Możesz nasionami posypywać sałatki i kanapki.

Uwaga! Zaletą nasion jest to, że możesz je łączyć ze wszystkimi składnikami. Nie zmieniają smaku potraw: nasiona chia przejmują smak składników dania – nasiona komosy czerwonej i czarnej oraz nasiona konopne mają lekko orzechowy smak.

Proste remedium na trudne problemy…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s