Co poprawia wzrok?


Dieta poprawiająca wzrok W jadłospisie przede wszystkim muszą znaleźć się posiłki bogate w luteinę (naturalny żółty barwnik, znajdujący się w roślinach) i tzw. antyutleniacze, które przeciwdziałają uszkadzaniu komórek. Substancje te spowalniają pogarszanie się wzroku. Witaminy w diecie poprawiającej wzrok Oczom potrzebne są również witaminy: A, C, E i z grupy B. Witamina A poprawia wzrok,… Czytaj dalej Co poprawia wzrok?

Jak wzmocnić stawy?


Dieta wzmacniająca stawy Mądrze dobrana dieta wspomagająca funkcjonowanie stawów, musi zawierać kolagen. Jego produkcja spada z wiekiem, dlatego starsi powinni go dostarczać z dietą. Dobrym źródłem kolagenu są galaretki (np. owocowe, z nóżek wieprzowych, drobiu, ryb, głowizny), wywary z kości, skórek wieprzowych, wołowych. Dzięki nim zmniejszają się stany zapalne, sztywność i ból, a poza tym… Czytaj dalej Jak wzmocnić stawy?

Jak wzmocnić kości?


Dieta na wzmocnienie kości Właściwa dieta wzmocni Twoje kości. Zależy to zwłaszcza od właściwych przyzwyczajeń żywieniowych. Żółty ser w diecie wzmacniającej kości Najważniejsze powinny być produkty, które są bogatym źródłem łatwo przyswajalnego wapnia. To przede wszystkim mleko i produkty nabiałowe. Jesteś smakoszem serów? Mam dla Ciebie dobrą wiadomość 🙂 Najlepiej wchłaniany wapń znajduje się  w… Czytaj dalej Jak wzmocnić kości?

Co lubi trzustka?


Co lubi, a czego nie lubi trzustka? Trzustka to bardzo wrażliwy narząd, więc wszystko co jesz powinno być lekkostrawne. Aby ją odciążyć, mięso piecz, gotuj (także na parze) albo duś. Najlepszy będzie drób (kurczak, indyk) lub królik. Jedz żółtka, trochę masła, małą ilość tłuszczów, np. olej rzepakowy, słonecznikowy, z kwasami omega-3, dzięki czemu ułatwisz ich… Czytaj dalej Co lubi trzustka?

7 zdrowotnych zalet soli


Jakie zdrowotne zalety ma sól? Sól to związek chloru i sodu, a to elektrolity, które usprawniają funkcjonowanie układu nerwowego, pracę mięśni i gospodarkę wodą organizmu. W Polsce sól dodatkowo wzbogaca się w jod, pierwiastek, który rzadko występuje w potrawach, a niezbędny dla zdrowia. Uwaga! Odpowiednia dawka soli (1 łyżeczka dziennie) jest wręcz niezbędna dla zdrowia.… Czytaj dalej 7 zdrowotnych zalet soli

Dlaczego warto jeść cebulę?


7 powodów, dla których warto jeść cebulę Cebula to cenne źródło witaminy A i C, chromu oraz licznych flawonoidów. Jej jedzenie zaleca się jako środek wspomagający walkę z miażdżycą, cukrzycą, otyłością i zapaleniem oskrzeli. Uwaga! Surowa lub gotowana cebula nie jest tak ciężkostrawna, jak smażona. Z cebuli zrezygnuj całkowicie, gdy zmagasz się z ciężką chorobą… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść cebulę?

Dlaczego warto jeść cykorię?


7 powodów, dla których warto jeść cykorię Sezon na cykorię trwa od listopada do kwietnia i wtedy dostarczy Ci dużo błonnika, witamin, potasu, żelaza, magnezu, miedzi, cynku i kwasu foliowego. W sałatkach i surówkach warto zastąpić nią niezbyt wartościowe o tej porze roku sałaty. Uwaga! Jeśli nie lubisz zbyt intensywnej goryczki, wybierz cykorię sałatową, szukaj… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść cykorię?

Łopian – oczyszcza i leczy…


Łopian – jakie ma właściwości? Łopian zawiera m.in. cenne olejki  eteryczne, kwasy organiczne, sole mineralne, inulinę, żywice i cenne mikroelementy. Ten niespotykany skład sprawia, że ma on liczne właściwości prozdrowotne. Leczniczą częścią rośliny jest korzeń. Roślina jest dwuletnia, ale dobroczynne substancje znajdują się tylko w jednorocznych korzeniach. Wykopuje się je późną jesienią lub wczesną wiosną… Czytaj dalej Łopian – oczyszcza i leczy…

Na co pomogą kuracje z ostropestu?


Kuracje z ostropestu Ostropest plamisty jest bogatym źródłem sylimaryny, która jest silnym przeciwutleniaczem. Ostatnio został odkryty na nowo i jest w składzie wielu leków. W medycynie ludowej używany od tysięcy lat jako cudowny środek na rożne zdrowotne i urodowe dolegliwości. Nasiona ostropestu działają wszechstronnie, a przy tym są bezpieczne. Dlatego można je stosować przez długi… Czytaj dalej Na co pomogą kuracje z ostropestu?

Gdy stres dopada brzuch


Stres w brzuchu Silne emocje bywają przyczyną kłopotów z układem pokarmowym. Pojawiają się uciążliwe objawy, które wynikają z zaburzeń funkcjonowania żołądka i jelit. Najczęściej są to bolesne skurcze i biegunka, uporczywe gazy. Mogą pojawić się nudności i wymioty, odbijania, zgaga, „podchodzenie” treści żołądkowej do gardła. Czasami wzdęcia i zaparcia, brak apetytu. Uwaga! Dolegliwości te dokuczają… Czytaj dalej Gdy stres dopada brzuch