Dieta na młodą cerę


dieta-na-mloda-cereDieta pomoże zachować młodą cerę

Urozmaicony jadłospis to skarbnica składników, które odżywiają i nawilżają skórę od środka, a dodatkowo oczyszczają organizm z toksyn i opóźniają starzenie.

Uwaga! Sprzymierzeńcami Twojej cery będą przede wszystkim świeże warzywa i owoce (zwłaszcza cytrusy), orzechy i nasiona, chudy nabiał oraz miód. Skóra potrzebuje także nawilżenia.

Dlatego pij duże ilości wody (1,5-2 litrów dziennie). Najlepsze będą ciepłe herbatki owocowe i ziołowe, soki warzywno-owocowe i koktajle.

Uwaga! Unikaj natomiast cukru, słodyczy oraz wszelkich wysoko przetworzonych produktów. Mają niewiele witamin za to dużo soli i konserwantów. Te zaś szkodzą skórze tak samo jak mróz czy wiatr.

Marchew – to jedno z najbogatszych źródeł beta-karotenu, który w organizmie przekształca się w witaminę A, która redukuje drobne zmarszczki, łagodzi objawy trądziku, poprawia jędrność i sprężystość skóry.

Przeciwzmarszczkowo działają też przeciwutleniacze, które znajdują się w owocach mrożonych (aronia, maliny, borówki), świeżych i tanich o tej porze roku – cytrusach.

Uwaga! Owoce jedz na surowo lub zaraz po rozmrożeniu – pod wpływem temperatury witaminy tracą cenne właściwości. Warto łączyć je z jogurtem.

W Twojej diecie powinna znaleźć się odpowiednia ilość płynów, które nawilżą skórę od środka. Wodę warto dosłodzić łyżeczką miodu – zawiera on sporo cukrów prostych, które pomagają utrzymać odpowiedni poziom nawodnienia skóry.

Nasiona słonecznika, dyni, orzechy to źródło cynku, który wspomaga regenerację skóry i nienasyconych kwasów tłuszczowych (zmiękczą naskórek i wzmocnią lipidową barierę ochronną skóry).

Owoce na młodą cerę

Cytrusy, jabłka, a także mrożona aronia, maliny i jagody to bogate źródło witaminy C w diecie (bierze udział w wytwarzaniu kolagenu). Owoce dostarczą Ci też mnóstwo przeciwutleniaczy chroniących skórę przed działaniem wolnych rodników, opóźniając starzenie.

Marchew na młodą cerę

Możesz ją chrupać na surowo i jeść po krótkim, kilkuminutowym gotowaniu na chrupko (wysoka temperatura nie niszczy beta-karotenu, ale długie gotowanie sprawia, ze marchewka zyskuje wysoki indeks glikemiczny niewskazany przy odchudzaniu i wymagający kontroli przy cukrzycy).

Uwaga! Marchew zawsze skrop odrobiną oleju, który ułatwia przyswajanie beta-karotenu).

Jogurt naturalny na młodą cerę

To podstawowy składnik wielu maseczek upiększających, ale też ważny składnik diety zimą. Oprócz dobrych bakterii wspomagających odporność, jogurt wyróżnia wysoka zawartość witamin z grupy B, które zapobiegają bolesnemu pękaniu warg zimą oraz zmianom zapalnym skóry.

Jest idealnym dodatkiem wo wielowitaminowych koktajli owocowych i warzywnych.

Jarmuż na młodą cerę

Jest bogatym źródłem witaminy K, która wzmacnia naczynia krwionośne sprawiając, ze skora jest lepiej odżywiona. Zielone liście jarmużu można przygotować tak samo jak szpinak, jeść na surowo, dodawać do surówek, jeść w postaci pesto, zmiksowane liście dodawać do koktajli.

Miód na młodą cerę

Miodem wzbogacaj koktajle i sosy do sałatek. Możesz przygotować z jego udziałem napój oczyszczających organizm: do 1 litra letniej przegotowanej wody dodaj 1 pęczek zmiksowanej natki pietruszki, sok z świeżo wyciśnięty z 1 cytryny oraz 2 łyżeczki naturalnego miodu.

Słonecznik na młodą cerę

Nasiona słonecznika, dyni, orzechy dadzą Ci cynk ważny dla cery i dla układu odpornościowego. Efekt terapeutyczny daje zjedzenie codziennie garści (30 g orzechów lub migdałów) lub 2 łyżki nasion słonecznika albo dyni.

Te ostatnie dodawaj do zup, koktajli i sałatek, prażąc krótko na suchej patelni.

Jak poprzez odpowiedni dobór surowych składników swojego pożywienia możesz odmienić siebie…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s