Dieta na stawy


dieta-na-stawyJak dieta na ból stawów?

Chorobom reumatycznym towarzyszą bóle, sztywnienie i ograniczenia ruchomości stawów. Coraz częściej chorym zaleca się dietę, która według nowych badań w znacznym stopniu łagodzi dolegliwości.

Co należy jeść przy bólach stawów?

Jedz jak najczęściej:

  • ryby morskie (dorsz, morszczuk, śledź, sardynki, tuńczyk);
  • wyroby z mąki pełnoziarnistej;
  • warzywa korzeniowe (marchew, pietruszka, burak, seler);
  • warzywa zielone (brokuły, sałata, kapusta pekińska, natka pietruszki);
  • przyprawy o działaniu przeciwzapalnym (imbir, pieprz cayenne, kurkuma, ostra papryka, chilli, cebula i czosnek);
  • chudy nabiał (kefir, jogurt naturalny, twaróg).

Z tego zrezygnuj:

  • tłuste mięsa, wędliny, podroby, pasztety, salceson;
  • szpinak, szczaw i rabarbar;
  • tłusty nabiał (sery żółte, pleśniowe, wędzone i topione);
  • gotowe produkty zawierające duża ilość soli i konserwantów (zupy w proszku, konserwy);
  • używki utrudniające przyswajanie wapnia (kawa, herbata).

Twoja codzienna dieta

I śniadanie

Pierwszy posiłek zjedz nie później niż godzinę po przebudzeniu. Chudy nabiał dostarczy białka i wapnia, a warzywa węglowodanów oraz błonnika i witamin.

Na przykład: dwie kromki pełnoziarnistego pieczywa z masłem, plaster chudego białego sera, plasterek chudej wędliny. Do tego rzodkiewka oraz zielony ogórek. Do picia sok pomarańczowy lub owocowa herbata.

II śniadanie

Po ok. 3 godzinach energia uwalnia z produktów jedzonych podczas I śniadania zostaje już zużyta. Czas zjeść kolejny posiłek.

Na przykład: kapusta pekińska lub mix sałat (lodowa, rukola i roszponka) z rybą (np. tuńczyk). Posyp ziarnem słonecznika oraz posiekaną natką pietruszki. Do picia zielona herbata lub woda niegazowana z plasterkiem cytryny.

Obiad

Podstawą Twojej diety powinny być zdecydowanie warzywa oraz ryby (np. pieczone). Dodatkiem chudy nabiał oraz chude, najlepiej gotowane mięso.

Uwaga! Unikaj potraw smażonych.

Na przykład: filet rybny (np. mintaj) pieczony z ziołach w foli, tarta marchew z chrzanem, brązowy ryż z curry lub kotlety rybno-warzywne z kaszą gryczaną.

Podwieczorek

Żelatyna wspomoże przyswajanie kolagenu, niezbędnego w procesie „smarowania” stawów. Sięgaj po nią 2-3 razy w tygodni.

Na przykład: Galaretka owocowa z owocami sezonowymi (gruszka, śliwki, morele) lub galaretka z ogonów lub nóżek, z dodatkiem warzyw (marchew, seler).

Kolacja

Kolację zjedz nie później niż 2 godziny przed snem, ok. 2-3 godziny po podwieczorku.

Na przykład: surówka z tartej marchewki i jabłka oraz cebuli. Wymieszaj, skrop olejem lnianym, dodaj estragon oraz imbir. Wciśnij sok z 1/4 cytryny.

Skuteczny sposób na reumatoidalne zapalenie stawów i prawie wszystkie, pozornie nieuleczalne choroby…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s