Zdrowa dieta świętej Hildegardy z Bingen


zdrowa-dieta-swietej-hildegardy-z-bingenDieta św. Hildegardy z Bingen

Św. Hildegarda (benedyktynka i lekarka), obdarzona darem jasnowidzenia, stworzyła w XII w. zasady dietetyczne służące zachowaniu dobrego zdrowia do starości. Według niej najważniejszym pokarmem jest pszenica orkiszowa.

Orkisz to najszlachetniejsze, niemodyfikowane ziarno pszenicy, które zawiera dobrze trawiony przez człowieka gluten. Jak twierdziła św. Hildegarda, ziarno to działa rozgrzewająco, służy zdrowiu jelit, oczyszcza organizm z toksyn, a ponadto ma korzystny wpływ na nastrój.

Ważne są również niektóre warzywa i określone rodzaje owoców. Medyczka przekonywała też o dobroczynnym wpływie ziół przyprawowych, wytrawnego wina i octu jabłkowego.

Jej zasady są wykorzystywane w terapii wielu lekarzy medycyny holistycznej.

Uwaga! Na dietę możesz przejść, jeżeli masz problemy z układem pokarmowym (orkisz obfituje w błonnik, który reguluję perystaltykę jelit, poprawia przemianę materii i obniża poziom cholesterolu), z układem krwionośnym (orkisz jest źródłem NNKT z grupy omega 3, które wspomagają pracę serca), masz osłabiony układ odpornościowy (orkisz zawiera naturalny antybiotyk – rodanid, który występuje także w ślinie, mleku kobiecy, krwi – zapewnia siłę i sprawność fizyczną), starasz się o dziecko, jesteś kobietą w ciąży (orkisz nie tuczy, a dzięki temu, ze jest źródłem wielu witamin i składników mineralnych zapewnia zdrowy rozwój dziecka. Natomiast zawartość witamin z grupy B, potasu i magnezu wzmacnia układ nerwowy.

Najważniejsze zasady diety św. Hildegardy z Bingen

Dieta św. Hildegardy: orkisz

Możesz go spożywać w formie chleba czy bułek albo w postaci drobnej, średniej i grubej kaszy. Z mąki orkiszowej piecz ciasta, smaż naleśniki i placuszki.

Dieta św. Hildegardy: bez pomidorów

Unikaj ziemniaków w każdej postaci, a ponadto papryki, pomidorów, ogórków, wszelkich warzyw kapustnych i pieczarek.

Uwaga! Hildegarda zalecała głównie buraki i marchew oraz wyciskane z nich świeże soki. Powinieneś jeść dużo fasoli, ciecierzycy, czerwonej soczewicy i bobu.

Dieta św. Hildegardy: zupa-wywar

To gotowany orkisz z warzywami. Jest podstawą żywienia w trakcie postu działającego oczyszczająco. Należy go stosować 2 razy w roku.

Dieta św. Hildegardy: owoce, migdały

Z owoców najbardziej zalecane są jabłka, nie tylko surowe, ale też duszone, bogate w ważne dla przemiany materii pektyny. Odkwaszająco działają zaś migdały.

Dieta św. Hildegardy: przyprawy

W diecie istotną rolę odgrywają też rośliny przyprawowe. Wśród nich najważniejsze są imbir, cynamon i czarny pieprz.

Dieta św. Hildegardy: mięso niezbyt często

Zdaniem św. Hildegardy spożywanie mięsa czy ryb nie jest wskazane. Wołowina czy drób mają być tylko dodatkiem do dań warzywnych i strączkowych.

Dieta św. Hildegardy: bez kofeiny

Z napojów najwartościowsza jest kawa orkiszowa. Warto również popijać herbatkę z kopru włoskiego, rumianku oraz dzikiej róży.

W jaki sposób możesz łatwo zmienić tradycyjne potrawy na wegańskie?

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s