Zdrowe panierki


zdrowe-panierkiZ czego zrobić zdrową panierkę?

Klasyczna panierka składa się z trzech warstw: mąki, jajka i tartej bułki. Składniki te zapewniają kotletom chrupkość i soczystość, ale niestety chłoną dużo tłuszczu (z tego powodu ich kaloryczność zwiększa się dwukrotnie!), a poza tym taka panierka może się przecież znudzić.

Dlatego, by urozmaicić smak kotletów czy filetów rybnych spróbuj je obtoczyć w zupełnie innych składnikach. Na pewno zdrowszych, mniej kalorycznych i z pewnością ciekawszych smakowo.

Uwaga! Pamiętaj, że aby panierka dobrze przylegała, mięso musi być dokładnie rozmrożone i osuszone.

Panierka orzechowa

Możesz ją przygotować z posiekanych orzechów laskowych, włoskich, arachidowych, pinii, a także migdałów (też spłatkowanych). Orzechy zawierają sporo tłuszczu, ale prawie nie chłoną go już ze smażenia.

Kotlety w orzechowej panierce przygotowuj na średnim ogniu.

Ryba w orzechowej panierce

Składniki: 4 porcje filetów rybnych | cytryna | 4 łyżki orzechów pinii | 2 łyżki tartej bułki łyża zielonego pesto | jajko | sól | pieprz

Przygotowanie:

1. Porcję filetów opłucz, osusz, skrop sokiem z cytryny, oprósz solą i pieprzem, odstaw na 20 minut.

2. Orzeszki wymieszaj z tarta bułką i pesto. Filety zanurzaj najpierw w rozkłóconym jajku, a potem posyp mieszanką z orzeszkami.

3. Piecz ok. 20 minut w 190 st. C lub usmaż na oleju.

Panierka z pestek

Do wykorzystania masz łuskane pestki dyni, słonecznika, a także sezam (biały i czarny). Pestki są doskonałym źródłem soli mineralnych i białka. Nie chłoną zbyt dużo tłuszczu, a po przesmażeniu nabierają przyjemnego, wyraźnego smaku.

Po obtoczeniu dociśnij je do kotleta.

Roladki w słoneczniku

Składniki: 2 polędwiczki indycze | 4 plastry żółtego sera | kawałek pora | po 2 łyżki mąki kukurydzianej i mleka | 10 dag pestek słonecznika | olej | sól | pieprz

Przygotowanie:

1. Każdy filet przekrój na dwa płaty, lekko rozbij, przypraw. Na każdym płacie połóż plaster żółtego sera i 2 liście pora. Zwiń roladkę, zasklep brzegi.

2. Roladki panieruj w mące, jajko rozmieszanym z mlekiem i w pestkach. Obsmaż, piecz 10 minut w 180 st. C.

Panierka z płatków

Smaczną panierkę przygotujesz z płatków kukurydzianych, owsianych, czy orkiszowych. Stanowią doskonałe źródło błonnika i witamin z grupy B. Chrupkość panierki kukurydzianej zależy od rozdrobnienia płatków – im grubsze tym będzie bardziej chrupiąca.

Kurczak w płatkach

Składniki: 40 dag fileta z kurczaka | 3/4 szklanki mąki | jajko | ok. 3/4 szklanki wody | przyprawa do kurczaka | 1/5 szklanki płatków kukurydzianych | olej | sol | pieprz

Przygotowanie:

1. Filet pokrój na kawałki, oprósz przyprawami.

2. Z mąki, jajka, wody i przypraw rozmieszaj gęste ciasto, odstaw na 15 minut. Płatki pokrusz.

3. Kawałki kurczaka zanurz w cieście, obtocz w płatkach. Usmaż na głębokim tłuszczu, osącz.

Jak uniknąć „brudu” w przewodzie pokarmowym i wpłynąć pozytywnie na swoje zdrowie?

Czytaj dalej»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s