Co zrobić, by tym razem udało Ci się schudnąć?


co-zrobic-by-tym-razem-udalo-ci-sie-schudnacCo robić, by schudnąć?

Obiecałeś sobie, że zaczniesz systematycznie ćwiczyć, przejdziesz na dietę, schudniesz… Liczysz wiec kalorię, chrupiesz seler naciowy zamiast chipsów, unikasz śmieciowego jedzenia. Ale po 2-3 tygodniach Twój zapał stygnie…

Uwaga! Nie katuj się dietą. Skoryguj złe nawyki żywieniowe, robiąc dietetyczny rachunek sumienia. Zastanów się, co jest Twoją największą bolączką i grzechem żywieniowym.

Za mało płynów…

Pijesz za mało płynów? Każdego dnia powinieneś wypić 1,5-2 l płynów, bo dzięki temu dobrze nawodnisz organizm, przyspieszysz przemianę materii i spalanie tłuszczów.  To niełatwe zadanie (zwłaszcza w okresie zimowym, gdy nie chce się pić), dlatego wyrób sobie nawyk wypijania po szklance płynu (niesłodzonego) do każdego posiłku i pij między posiłkami.

Zastanów się co pijesz najchętniej: wodę, herbatę owocową, może owocową wodę? Napój musi Ci smakować, abyś z chęcią po niego sięgał kilka razy dziennie.

Ach te słodycze… 🙂

Jeżeli nie potrafisz zrezygnować ze słodyczy – nie musisz! Po prostu zastąp je owocami – świeżymi lub suszonymi. Są bogatym źródłem fruktozy, cukru owocowego, są więc słodkie, dadzą Ci witaminy oraz błonnik.

Zjedz kilka do południa, gdy masz szybszy metabolizm i łatwo spalisz słodkie kalorie. Dodaj do nich starta na tarce gorzką czekoladę.

Uwaga! Jeśli musisz zjeść coś słodkiego, weź mały kawałek czekolady lub ciasta po obiedzie, nigdy po kolacji.

Unikasz warzyw…

Przekonaj się do kilku, które włączysz do swojej diety. Pomyśl, które możesz jeść surowe, gotowane na parze i jedz co dzień nieco więcej.

Nie możesz obejść się bez chleba?

Rozsmakuj się w rożnych gatunkach pieczywa. Jak najczęściej wybieraj czerstwe – zjesz go mniej niż świeżego. Zawarta w nim skrobia podczas przechowywania zmienia strukturę trudniej ją przyswoić.

Rób także tosty i grzanki.

Masz wzdęcia?

Zrezygnuj na 2 tygodnie z nabiału, a potem zjedz porcję. Tak samo zrób z pszennymi produktami. Gdy wzdęcia powrócą, będziesz miał pewność. Nietolerancja laktozy i glutenu często odpowiada za niepowodzenia w odchudzaniu.

Wprowadź te zasady

1. Sałata i warzywa w diecie

Stopniowo wzbogacaj posiłki w surowe i gotowane na parze jarzyny. Wybieraj te które jesteś w stanie przełknąć. Polecam: sałaty (rukola lub roszponka), ćwikłę, surową marchew, seler naciowy.

2. Sałatka owocowa, mus i galaretka to zdrowa alternatywa słodyczy. Możesz dodać starta gorzką czekoladę, która ma niski indeks glikemiczny (nie podbija poziomu cukru we krwi) i nie tuczy tak jak mleczna lub biała.

3. Woda z miętą i cytryną. Nie lubisz herbatek owocowych? Zrób owocową wodę. Do litrowego dzbanka z przegotowaną letnia wodą włóż pokrojoną w plasterki cytrynę i świeże listki mięty.

4. Pieczone lub duszone mięso z warzywami. Zrezygnuj ze smażenia na tłuszczu, zwłaszcza mięsa panierowanego, które chłonie bardzo dużo tłuszczu. Równie smaczne, a nawet smaczniejsze, są ryby i mięso pieczone oraz duszone z warzywami w naczyniu żaroodpornym lub rękawie do pieczenia.

5. Grzanki i tosty, sucharki – zastąp nimi świeże pieczywo.

Czy jesteś gotowy, aby chudnąć z radością?

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s