Co poprawia wzrok?


co-poprawia-wzrokDieta poprawiająca wzrok

W jadłospisie przede wszystkim muszą znaleźć się posiłki bogate w luteinę (naturalny żółty barwnik, znajdujący się w roślinach) i tzw. antyutleniacze, które przeciwdziałają uszkadzaniu komórek. Substancje te spowalniają pogarszanie się wzroku.

Witaminy w diecie poprawiającej wzrok

Oczom potrzebne są również witaminy: A, C, E i z grupy B.

Witamina A poprawia wzrok, przeciwdziała problemom z widzeniem po zmierzchu. Dlatego jedz masło, mleko, jaja, sery, tłuste ryby oraz warzywa (np. dynię) i owoce (zwłaszcza w kolorze pomarańczowym).

Źródłem witaminy E (polepsza wchłanianie witaminy A) są np. kiełki pszenicy i migdały.

Uwaga! Superważna dla oczów jest witamina C, która zapobiega zaćmie. Znajdziesz ją w cytrusach.

Dla dobrego wzroku ważne są też witaminy B1 i B2. Ich źródłem jest soczewica, ryż, ciemne pieczywo i pieczarki.

Owoce jagodowe w diecie poprawiającej wzrok

Są cenne bo zawierają związki, które usprawniają przepływ krwi w oku. W diecie nie powinno więc zabraknąć jagód, borówki amerykańskiej, aronii, jeżyn i owoców czarnego bzu.

Ważne są minerały: cynk i selen zapobiegające krótkowzroczności. Występują w pestkach dyni, rybach, pełnoziarnistych produktach zbożowych, roślinach strączkowych.

Z kolei źródłem chroniącej oczy luteiny jest szpinak, brokuły, kiełki, jarmuż, kapusta, brukselka, żółtka jaj, pomidory, dynia, marchewka.

Dieta na lepszy wzrok

To możesz jeść: chude mięso (np. drób), ryby, czarne jagody, borówki, aronię, marchewkę, szpinak, brokuły, dynię, natkę pietruszki, porzeczki, kiwi, cytrusy, oleje roślinne, orzechy.

Czego nie wolno: smażonych dań, tłuszczy zwierzęcych, słodyczy, mocnej kawy.

Przykładowy jadłospis:

I śniadanie: 2 kromki chleba | twaróg | dżem | kawa z mlekiem

II śniadanie: kromka pieczywa | jajko | cykoria | marchewka

Obiad: zupa z dyni | pieczona pierś z indyka | 2 ziemniaki | czerwona kapusta | brokuł

Podwieczorek: koktajl z borówkami lub czarnymi jagodami

Kolacja: tuńczyk | sałata | pomidor | papryka | orzechy

Jak stosując odpowiednie preparaty i witaminy poprawić swoje zdrowie i podnieść jakość życia?

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s