Co to jest depresja?


Depresja – co to jest? Badania wykazały, że na depresję choruje jeden na dziesięciu polskich obywateli. Niestety, tylko połowa z nich otrzymuje odpowiednią pomoc. Bardzo wielu z tych ludzi w ogóle nie szuka porady medycznej. Inni szukają, lecz dostają błędną diagnozę. Trudno mi się w tym momencie zdecydować, co jest bardziej niebezpieczne — czy to,… Czytaj dalej Co to jest depresja?

Mniszek lekarski pomaga na powiększoną wątrobę


Mniszek lekarski na obrzęki wątroby Popularnie nazywany mleczem. Właściwości lecznicze mniszka lekarskiego są nie do przecenienia, a już wkrótce będzie rósł na każdym trawniku 🙂 Jest źródłem witaminy C, B, A, fitosteroli, trójterpenów, karotenoidów, inuliny i wielu innych cennych składników, dzięki którym mniszek lekarski, jak sama nazwa wskazuje wykorzystywany jest w lecznictwie. Działa silnie przeciwzapalnie,… Czytaj dalej Mniszek lekarski pomaga na powiększoną wątrobę

Perz oczyszcza i obniża poziom cholesterolu


Perz pomaga oczyścić krew i obniża poziom cholesterolu Kłaczą perzu zawierają polisacharydy, olejki eteryczne, witaminę B i C, kwasy organiczne, krzemionkę i inozyt. Coraz częściej wykorzystuje się go w przemyśle farmakologicznym. Z kłączy perzu produkuje się leki na cukrzycę, nadciśnienie i obniżenie cholesterolu. Uwaga! Perz rośnie na polach uprawnych, łąkach i nieużytkach rolnych. Do celów… Czytaj dalej Perz oczyszcza i obniża poziom cholesterolu

Po czym rozpoznasz wysoki poziom cholesterolu LDL?


Wysoki poziom cholesterolu LDL Bez cholesterolu nie ma życia. Istnieją jednak 2 frakcje cholesterolu, które mają wpływ na Twoje zdrowie: cholesterol LDL (ten zły), który zaczyna się uaktywniać, gdy np. jesz tłuste, smażone potrawy. Wtedy jego poziom wzrasta i w żyłach powstają zatory, które przyczyniają się do chorób serca, nadciśnienia, cukrzycy; cholesterol HDL (ten dobry),… Czytaj dalej Po czym rozpoznasz wysoki poziom cholesterolu LDL?

Kwas foliowy w diecie


Dieta bogata w kwas foliowy Kwas foliowy (witamina B9) to związek nam niezbędny aż do późnej starości. Nasz organizm nie jest w stanie produkować go sam, dla tego powinieneś dostarczać go organizmowi w codziennej diecie. Gdzie znajdziesz kwas foliowy? W produktach spożywczych występuje w postaci folianów (soli kwasu foliowego). Osoby dorosłe powinny spożywać 400 μg… Czytaj dalej Kwas foliowy w diecie

Dlaczego warto jeść seler korzeniowy?


7 powodów, dla których warto jeść seler korzeniowy Jest źródłem aż 86 cennych składników, w tym olbrzymiej ilości witaminy C (jest jej dwa razy więcej niż w cytrusach), witaminy A, naturalnej witaminy B kompleks i kwasu foliowego. Spośród warzyw korzeniowych seler ma też najwięcej fosforu. Uwaga! Bulwa selera zawiera jedynie 21 kcal w 100 g.… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść seler korzeniowy?

Kto i dlaczego powinien teraz sięgać po warzywa strączkowe?


Zdrowe warzywa strączkowe Warzywa strączkowe pomogą zwalczyć objawy wiosennego przesilenia, dodadzą sił. Polecane są rekonwalescentom, dzieciom, osobom starszym. Dla wegetarian i wegan to podstawowe źródło wartościowego białka. Uwaga! Szklanka gotowanych nasion dostarczy Ci ok. 16 g białka (25-30% zalecanej dziennej dawki). Każdy rodzaj warzyw strączkowych składa się w 20-50% z białka. Są nieocenione dla osób,… Czytaj dalej Kto i dlaczego powinien teraz sięgać po warzywa strączkowe?

Jak pokonać przesilenie wiosenne?


Przesilenie wiosenne Przemęczenie, trudności z koncentracją, spadek kondycji, rozdrażnienie i gorsze samopoczucie to symptomy przesilenia wiosennego, na które cierpi połowa Europejczyków. Spada też odporność organizmu, dlatego częściej zapadamy o tej porze roku na różne infekcje. Według naukowców, za spadek formy i brak energii po zimie odpowiadają m.in. wahania hormonu serotoniny, a ponadto z wiekiem coraz… Czytaj dalej Jak pokonać przesilenie wiosenne?

Dlaczego warto sięgać po świeże zioła?


Świeże zioła Ich uprawa nie jest trudna, a zysk dla zdrowia – naprawdę ogromny, bo zamiast łykać syntetyczne suplementy diety, możesz zjeść ze smakiem zdrowe i pełne aromatu posiłki. A to nie wszystko. Uwaga! Świeże zioła poprawiają apetyt i wspomagają pracę układu pokarmowego, ułatwiają trawienie ciężkostrawnych dań, zapobiegając bólom brzucha i wzdęciom. Zioła (jak np.… Czytaj dalej Dlaczego warto sięgać po świeże zioła?

Jak domowymi sposobami obniżyć cukier we krwi?


Domowe sposoby na obniżenie cukru we krwi Zastosuj te sposoby, a w ciągu tygodnia przestaną dokuczać Ci skoki poziomu cukru we organizmie, a poza tym nie będziesz czuł się ociężały, senny i nieustannie zmęczony. Dietetyczne triki na obniżenie poziomu cukru we krwi 1. Na śniadanie jedz produkty, które są bogatym źródłem białka, bo zawierają węglowodany… Czytaj dalej Jak domowymi sposobami obniżyć cukier we krwi?