Tak dodasz sobie sił


tak-dodasz-sobie-silDieta zapobiegająca anemii

Charakterystyczne objawy anemii (niedokrwistości) to zmęczenie, brak koncentracji, bladość skóry, niskie ciśnienie. Przyczyną jest m.in. mała ilość czerwonych krwinek. Zwykle to wynik błędów żywieniowych: niedoboru żelaza, witamin z grupy B.

Mięso w diecie zapobiegającej anemii

Jeśli anemia jest spowodowana brakiem żelaza, ważne jest urozmaicona dieta. Powinieneś uwzględnić w niej produkty, które są źródłem łatwo przyswajalnego żelaza, najlepiej pochodzenia zwierzęcego.

Zalecane jest mięso wołowe, wieprzowe, wątróbka (drób ma mało tego pierwiastka).

Uwaga! Konieczne są również owoce z witaminą C, np. cytrusowe, bo wspomaga ona wchłanianie tego cennego pierwiastka.

Ważny jest też kwas foliowy obecny w zielonych warzywach liściastych, które są niezbędne do przyswojenia żelaza. Możesz np. jeść bitki wołowe z natką pietruszki i kapustą.

Nabiał w diecie zapobiegającej anemii

Gdy przyczyną niedokrwistości jest niedobór witamin z grupy B, najlepszym ich źródłem, oprócz chudego, czerwonego mięsa, drobiu i ryb, są produkty pochodzenia zwierzęcego: mleko, ser, jogurt, kefir, jajka (szczególnie żółtka).

Jeśli nie przepadasz za mięsem, możesz jeść np. suszone owoce (morele, brzoskwinie, daktyle).

Dieta dodająca sił

Co możesz jeść: chude mięso wołowe, wieprzowe, wątróbkę, buraki czerwone, kapustę, brukselkę, sałatę, brokuły, porzeczki, owoce cytrusowe, paprykę, płatki owsiane, orzechy, nasiona słonecznika.

To ogranicz: potrawy tłuste, smażone, herbatę (czarną, białą), kawę, wino.

Przykładowy jadłospis:

I śniadanie: 2 kromki razowego chleba z masłem | 2 plasterki wędliny | sałata | sok z buraków

Przepis na sok z buraków: kilka buraków umyj, obierz i pokrój. Wrzuć do sokowirówki. Możesz dodać obraną marchewkę lub jabłko, a sok będzie smaczniejszy. Gotowy możesz też przyprawić sokiem z cytryny. Pij szklankę dziennie.

II śniadanie: kromka chleba | plasterek pasztetu | papryka

Obiad: zupa fasolowa | kasza gryczana | duszona wołowina | buraczki

Kolacja: 2 kromki chleba | twaróg ze szczypiorkiem | sok z porzeczek

Oto sposoby, którymi sama się wyleczyłam, bez tabletek i lekarzy… Przyjmując styl życia taki, jaki ogólnie jest nam znany, zdrowia sobie nie wypracowałam. Przeciwnie…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s