Dlaczego warto jeść brukselkę?


7 powodów dlaczego warto jeść brukselkę?

Brukselka zapobiega nowotworom, dba o wzrok i oczyszcza organizm. Jest bogatym źródłem błonnika, przeciwutleniaczy i cennych minerałów. Wystarczy, że zjesz 150 g brukselki, a pokryjesz dzienne za potrzebowanie organizmu na witaminę C.

Uwaga! Surowa brukselka jest źródłem goitrogenów, które maja negatywny wpływ na pracę tarczycy, zmniejszając wchłanianie jodu z pożywienia. Bez obawy możesz jednak jeść gotowane warzywo.

Brukselka chroni przed nowotworami

Zawarte w niej glukozynolany zapobiegają nowotworom piersi, prostaty, płuc i żołądka. Obecny w brukselce sulforafan hamuje namnażanie się komórek rakowych i rozwój stanów zapalnych.

Brukselka wspiera serce

Dzięki działaniu przeciwzapalnemu brukselka dba o serce i układ naczyniowy. Dzięki zawartości magnezu rozszerza tętnice, a potas chroni przed zawałem. Regulując trawienie, brukselka zmniejsza też poziom złego cholesterolu i przeciwdziała miażdżycy.

Brukselka dba o oczy

Jest źródłem beta-karotenu, który organizm zamienia w witaminę A. Jest ona niezbędna do prawidłowego działania narządu wzroku: pobudza wytwarzanie śluzu nawilżającego warstwę ochronną oka i ma dobroczynny wpływ na spojówki oraz rogówkę.

Brukselka opóźnia procesy starzenia

Brukselka nazywana jest warzywem młodości, ponieważ jest źródłem silnych przeciwutleniaczy. Chronią one komórki przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych i zapobiegają starzeniu się skóry.

Brukselka oczyszcza organizm

Dzięki dużej zawartości antyoksydantów, brukselka wiąże toksyny w mniejsze cząsteczki, które następnie są wydalane z organizmu. Naturalny detoks wspierają związki siarki, błonnik, kwas foliowy i potas.

Uwaga! Brukselka neutralizuje niektóre szkodliwe związki w dymie papierosowym.

Brukselka zapobiega depresji

Dzięki dużej zawartości kwasu foliowego wpływa kojąco na układ nerwowy, łagodzi uczucie zmęczenia i skutki stresu. Dodatkowo, ze znajdującego się w brukselce tryptofanu powstaje serotonina (tzw. hormon szczęścia).

Brukselka reguluje trawienie

Dzięki błonnikowi, brukselka usprawnia trawienie, zapobiega zaparciom i na długo pozostawia uczucie sytości.

Brukselkowy koktajl wzmacniający

Oczyść 10 dag brukselki. Natnij na krzyż nasadę każdej główki, zdejmij luźne listki. Zmiksuj z obraną gruszką i jabłkiem oraz szklanką wody mineralnej. Dopraw miodem i szczyptą cynamonu.

By wzmocnić odporność, pij po szklance dziennie, rano i wieczorem.

Czy wiesz jakich produktów nie „mieszać” ze sobą, a jakich najlepiej nie spożywać wcale?

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s