Dieta obniżająca cholesterol jadłospis


Przykładowy jadłospis w diecie obniżającej cholesterol

Cholesterol jest nam niezbędny do życia, bez niego nasz organizm nie produkowałby potrzebnych hormonów i kwasów żółciowych, ale jego nadmiar jest szkodliwy.

Uwaga! Zazwyczaj podwyższony jest też poziom trójglicerydów, co jest spowodowane złą gospodarką węglowodanową. Ale nie musisz sięgać po leki. Możesz dość skutecznie wspomóc unormować poziom cholesterolu i trójglicerydów zmianą sposobu żywienia.

W Twojej diecie powinno być dużo błonnika, kwasów omega-3, karnityny, karotenoidów (szczególnie beta-karotenu i likopenu), witaminy C, E i witamin z grupy B, flawonoidów i polifenoli.

Dieta obniżająca cholesterol – to jedz jak najczęściej:

  • ryby morskie;
  • chude mięso dobrej jakości (najlepiej drób);
  • produkty z mąki z pełnego przemiału;
  • roślinne oleje nierafinowane i miękkie margaryny;
  • rośliny strączkowe;
  • warzywa i owoce.

Dieta obniżająca cholesterol – z tego zrezygnuj:

  • żółtka jaj;
  • tłuste mięso i podroby;
  • tłuszcze zwierzęce i utwardzane;
  • pełnotłusty nabiał;
  • oczyszczone produkty zbożowe: białe pieczywo, bułeczki, ciastka itp.;
  • słone i słodkie przekąski;
  • żywność przetworzona;
  • alkohol.

Jadłospis diety obniżającej cholesterol przykład

I śniadanie

Dzień rozpocznij od dostarczenia sobie substancji odżywczych, które z znakomity sposób wpływają na gospodarkę tłuszczową Twojego organizmu.

Propozycja:

plastry łososia skropione sokiem z cytryny i posypane siekną pietruszką | kromka chleba żytniego | sałatka z pomidorów | herbata ziołowa

sałatka z dorsza i warzywa, posypana sezamem | kromka chleba pełnoziarnistego | zielona herbata

II śniadanie

Zadbaj o codzienną dawkę witamin z grupy B i błonnika, które pozwolą trzymać w ryzach poziom Twojego cholesterolu.

Propozycja:

musli pełnoziarniste zalane szklanką świeżego soku pomarańczowego

płatki owsiane na chudym mleku z suszonymi owcami

Obiad

Zaplanuj różnorodne obiady, by dostarczyć w pożywieniu aminokwasów (budulec dla komórek), oraz witamin ze wszystkich grup.

Uwaga! Pamiętaj o wypijaniu odpowiedniej ilości wody, ona umożliwia transport witamin i mikroelementów.

Propozycja:

potrawka z kurczaka | kasz jaglana | surówka z marchewki i jabłka

zupa krem pomidorowa ugotowana na bulionie warzywnym | porcja piersi z indyka uduszona z bukietem warzyw

Podwieczorek

Ziarna i orzechy dostarczą Ci mikroelementów potrzebnych do sprawnego działania Twojego organizmu, a podwieczorek to dobra okazja, by je dostarczyć.

Propozycja:

miodowe bułeczki owsiane z otrębami i siekanymi orzechami

sezamki własnej roboty z dodatkiem miodu

Kolacja

Wieczorem unikaj ciężkostrawnych potraw. Nie będziesz obciążał układu trawiennego i zapewnisz sobie dobry odpoczynek w nocy.

Propozycja:

naleśniki z mąki gryczanej, białka jajek i chudego mleka podawane z niskosłodzonym dżemem z owoców jagodowych

sałatka grecka z chudym serem typu feta | kromka pełnoziarnistego pieczywa

Dzisiaj masz szansę wyrwać się ze szponów podwyższonego cholesterolu i trójglicerydów – bez morderczych ćwiczeń i sztucznych leków…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s