Dieta w okresie menopauzy


Dieta łagodząca objawy menopauzy

Podczas menopauzy metabolizm kobiety zwalnia, a a organizm trudniej i wolniej przyswaja mikroelementy. Dlatego należy zadbać o zbilansowaną dietę: dobre tłuszcze, witaminy A, B i D, by nie spowodować niedoborów mogących mieć znaczenie dla kości, serca i masy ciała.

Uwaga! Ważne jest też picie co najmniej 2 l wody (najlepiej mineralnej) między posiłkami. Zapobiegnie to obrzękom i ureguluje ciśnienie krwi.

Dieta łagodząca objawy menopauzy – z tego zrezygnuj:

  • słodycze;
  • gotowe wędliny;
  • przyprawy typu jarzynka;
  • tłuste gatunki mięs i tłuszcze zwierzęce;
  • białe pieczywo i produkty z białej mąki;
  • produkty smażone;
  • gotowe dania i półprodukty;
  • ostre przyprawy jak chilli, curry, pieprz kajeński.

Jadłospis diety łagodzącej objawy menopauzy przykład

I śniadanie

Produkty mleczne są źródłem wapnia i witaminy D, natomiast pełnoziarniste pieczywo i otręby witamin z grupy B i Błonnika (pomogą usunąć z organizmu złogi).

Propozycja:

bułka grahamka | porcja twarożku z siemieniem lnianym, różnymi ziołami i pomidorem | słaba czarna herbata

dwie kromki pełnoziarnistego chleba żytniego lub pszennego z wędliną drobiową dobrej jakości | sałatka z pomidorów, cebuli i ziół | czarna słaba herbata

II śniadanie

Mniej więcej 3 godziny po pierwszym posiłku znajdź czas na małą, ale energetyczną przekąskę, która dostarczy Ci energii oraz witamin, m.in. A i D.

Propozycja:

szklanka jogurtu owocowego z orzechami

sałatka z mozzarelli, pomidorów i ziół

Obiad

W okresie menopauzy warto włączyć do diety więcej roślin strączkowych (szczególnie rożnych odmian fasoli), kasz oraz ryb. Zupy najzdrowsze są bez dodatku ziemniaków czy makaronu, gotowane na bulionie warzywnym.

Propozycja:

kotlet sojowy i kasz gryczana z duszonymi grzybami (mogą być pieczarki) | surówka z porem i selerem naciowym

kasza jaglana | grillowany ser tofu | pieczona cukinia i sałatka z pomidorów

Podwieczorek

Sezonowe owoce uzupełnią w organizmie niedobory błonnika oraz pektyn, które zmniejszają wchłanianie złego cholesterolu.

Propozycja:

owsiane ciasteczka z porcją chudego twarożku waniliowego

galaretka  kawałkami owoców | banan

Kolacja

Warzywa wspomogą pracę jelit, a zioła ułatwią wyciszenie i przyspieszą trawienie. Kolacje zjedz 2 godziny przed snem.

Propozycja:

2 kromki chleba pełnoziarnistego | pasztet sojowy | zielona papryka

zapiekanka z piersi kurczaka, sera żółtego i makaronu pełnoziarnistego posypana ziołami | do picia szklanka wody z plastrem cytryny

Proste remedium na trudne problemy

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s