Dlaczego warto sięgać po świeże zioła?


Świeże zioła

Ich uprawa nie jest trudna, a zysk dla zdrowia – naprawdę ogromny, bo zamiast łykać syntetyczne suplementy diety, możesz zjeść ze smakiem zdrowe i pełne aromatu posiłki.

A to nie wszystko.

Uwaga! Świeże zioła poprawiają apetyt i wspomagają pracę układu pokarmowego, ułatwiają trawienie ciężkostrawnych dań, zapobiegając bólom brzucha i wzdęciom.

Zioła (jak np. tymianek) wzbogacą smak potraw zastępując sól, która podnosi ciśnienie tętnicze krwi, szkodzi wątrobie i utrudnia odchudzanie.

Uwaga! By maksymalnie wykorzystać ich właściwości, dodawaj je do potraw tuż przed podaniem, nie gotuj, bo wysoka temperatura niszczy witaminę C, a niektóre składniki mineralne, np. potas przechodzą do wywaru.

Świeże zioła: tymianek

Źródło witamin: A. B2, B6, witaminy C, kwasu foliowego, potasu, wapnia i żelaza. Działa bakteriobójczo, pomaga w leczeniu chorób układu oddechowego.

Tymiankiem przeprawiaj zupę fasolową, grochową, dania z ziemniaków, ale nie łącz go z majerankiem.

Świeże zioła: pietruszka

Jedno z najbogatszych źródeł witaminy C. Natka ma także sporo żelaza, dlatego zaleca się ja przy niedokrwistości. Świeże listki, dodawane do potrawy tuż przed podaniem nie tylko wzbogaca smak, ale też wzmocnią organizm po chorobie.

Natkę warto polecić nadciśnieniowcom, bo dostarczy potasu obniżającego ciśnienie tętnicze i zapobiegającego obrzękom.

Świeże zioła: bazylia

Świeże liście bazylii zawierają sporo olejków eterycznych oraz substancji, które mają korzystny wpływ na trawienie i zapobiegają wzdęciom. Działa pobudzająco i wzmacniająco, poprawia pamięć i koncentrację, łagodzi bezsenność.

To idealny dodatek do zup jarzynowych, twarogów oraz dań z pomidorów.

Świeże zioła: rzeżucha

Doskonała na rekonwalescentów, osób przemęczonych, zestresowanych. Jest źródłem beta-karotenu, witamin z grupy B, witaminy C. Działa moczopędnie, zapobiega tworzeniu się kamieni nerkowych i piasku w pęcherzu moczowym, wspomaga pracę wątroby, trzustki, woreczka żółciowego i jelit, pomaga utrzymać cukier w ryzach.

Świeże zioła: oregano

Idealne do pomidorów, bakłażanów, cukinii, zapiekanek spaghetti czy pizzy. Jest źródłem witaminy: A, C, E, K, cynku, potasu oraz zawiera sporo olejków eterycznych.  Zawdzięcza im właściwości przeciwskurczowe i przeciwbakteryjne.

Oregano ułatwia trawienie, reguluje pracę wątroby i wydzielanie żółci. Przynosi ukojenie przy bólach żołądkowych, zwalcza zgagę oraz niestrawność.

Jeśli należysz do grupy ludzi, którzy nie znoszą lekarzy i środków farmakologicznych, jeśli zależy Ci na zdrowiu i cenisz sobie niekonwencjonalna medycynę i alternatywne podejście do lecznictwa, czytaj dalej, a będziesz mógł poznać sekret, czym jest naprawdę zdrowe odżywianie…

Czytaj dalej»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s