Po czym rozpoznasz wysoki poziom cholesterolu LDL?


Wysoki poziom cholesterolu LDL

Bez cholesterolu nie ma życia. Istnieją jednak 2 frakcje cholesterolu, które mają wpływ na Twoje zdrowie:

cholesterol LDL (ten zły), który zaczyna się uaktywniać, gdy np. jesz tłuste, smażone potrawy. Wtedy jego poziom wzrasta i w żyłach powstają zatory, które przyczyniają się do chorób serca, nadciśnienia, cukrzycy;

cholesterol HDL (ten dobry), którego poziom rośnie wraz ze stosowaniem przez Ciebie zdrowej diety.

Uwaga! Wystarczy wprowadzić do jadłospisu dwa składniki…

Wysoki poziom cholesterolu LDL

Objawy:

  • niewielkie, żółte grudki, które pojawiają się na powiekach, łokciach, kolanach;
  • częste bóle i skurcze nóg, zwłaszcza wieczorem;
  • bóle głowy i szumy w uszach;
  • dolegliwości reumatyczne;
  • nadwaga, zwłaszcza tzw. otyłość brzuszna;
  • odczuwanie zmęczenia, nawet po kilkuminutowym spacerze.

Jak obniżyć wysoki poziom cholesterolu LDL?

1. Probiotyki 4 razy w tygodniu

To żywe kultury bakterii, które żyją w jelitach i „pilnuj a”, aby do krwi nie przedostawały się różne szkodliwe substancje. W ten sposób obniżają poziom cholesterolu LDL.

Uwaga! Dlatego pilnuj, aby w twoim organizmie probiotyków było dużo.

Jedz:

  • zsiadłe mleko jeśli masz do niego dostęp, korzystaj z tego i wypijaj minimum szklankę każdego dnia;
  • kefir wpływa na trawienie, pomaga w problemach z żołądkiem. Pij go co drugi dzień;
  • kiszona kapusta i ogórki możesz je jeść 4-5 razy w tygodniu.

Uwaga! Dobroczynne działanie probiotyków wzmacniają prebiotyki, które znajdują się w niektórych, dość popularnych produktach, np. czosnku, cebuli, szczypiorku.

2. Błonnik każdego dnia

Pobudza perystaltykę jelit, co przyspiesza wydalanie z organizmu zbędnych produktów przemiany materii. Zapobiega również wchłanianiu się szkodliwych substancji, które zapychają żyły i powodują wzrost cholesterolu LDL.

Jedz:

  • płatki owsiane, błonnik pochodzący z ziaren zbóż, z zwłaszcza z owsa, rewelacyjnie oczyszcza jelita i ma korzystny wpływ na stan żył, którymi przepływa krew;
  • codziennie zjadaj 5-6 porcji warzyw i owoców, bo dostarczają nie tylko błonnika, ale też witamin i minerałów, które doskonale wpływają na stan całego organizmu (porcja to np. 1 banan, 1 jabłko, pól kalafiora, duża papryka, pomidor, 2 marchewki. Przygotuj je w formie surówek, przypraw i skrop oliwą – lepiej wchłoną się do organizmu.

Owsianka na śniadanie

0,5 szklanki płatków owsianych (mogą też być jęczmienne) zalej wieczorem przegotowaną wodą (powinna je przykryć) i zostaw do napęcznienia.

Rano dodaj 1/4 szklanki wody i podgrzej w garnuszku.

Do ciepłej owsianki wrzuć pół utartego jabłka, dorzuć garść suszonych owoców. Dopraw płaską łyżeczką cynamonu i szczyptą soli i ewentualnie kurkumy.

Dzisiaj masz szansę wyrwać się ze szponów podwyższonego cholesterolu i trójglicerydów – bez morderczych ćwiczeń i sztucznych leków…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s