Stokrotki wspomagają pracę wątroby


Stokrotki wspomagają pracę wątroby i nerek… Kwiaty stokrotek są źródłem saponinów, garbników, antocyjanów, kwasów organicznych: w tym kwasu winnego i jabłkowego, a ponadto żywic, wosków i soli mineralnych. Według św. Hildegardy stokrotki oczyszczają krew i rozjaśniają zmęczone umysły. Jak i kiedy stosować stokrotki? Stokrotki przy chorobach wątroby Napary z kwiatów stokrotki pomagają w usuwaniu szkodliwych… Czytaj dalej Stokrotki wspomagają pracę wątroby

Dieta obniżająca ciśnienie krwi


Dieta, która pomoże obniżyć ciśnienie krwi Przy nadciśnieniu musisz zadbać o odpowiednią masę ciała. Czasem wystarczy kilka kilogramów mniej, by np. uniknąć farmakoterapii. Zmiana stylu życia (więcej aktywności fizycznej) powinna iść w parze z wdrożeniem odpowiedniej diety. Uwaga! Twoja dieta powinna być uboga w sód (ogranicz sol) i bogata w potas oraz witaminę C (z… Czytaj dalej Dieta obniżająca ciśnienie krwi

Kolagen w diecie


Dieta z kolagenem dobra na wzrok Kolagen to białko włókniste. Odpowiada za elastyczność i wytrzymałość komórek i narządów. To główny składnik włóknisty skóry, błon śluzowych, ścięgien, chrząstek stawowych, kości, zębów i naczyń krwionośnych. Jego źródłem są produkty spożywcze, ale nasz organizm z dużej mierze sam wytwarza włókna kolagenowe. Trzeba mu tylko dostarczyć odpowiednich składników. Uwaga!… Czytaj dalej Kolagen w diecie

Potas w diecie


Dieta bogata w potas dobra dla serca Potas jest elektrolitem, który występuje w organizmie w postaci jonów, wewnątrz komórek. Rozpuszcza się w wodzie, a nasz organizm to głównie woda, więc potas jest naprawdę wszędzie: we krwi, w komórkach, w płynie naczyń chłonnych, w przestrzeniach międzykomórkowych. Potas, dzięki temu, że z łatwością przenika przez błony komórkowe,… Czytaj dalej Potas w diecie

Oczyszczająca sałata z pokrzywą


Wiosenna oczyszczająca sałata Pokrzywa jest bogatym źródłem chlorofilu, kwasów organicznych, karotenoidów, fitosteroli, witamin i soli mineralnych, w tym żelaza. W leczeniu wykorzystywane są przede wszystkim jej właściwości czyszczące krew. Pomaga w usuwaniu szkodliwych produktów przemiany materii, które gromadzą się w tkance tłuszczowej. Uwaga! Najwięcej właściwości leczniczych mają młode listki pokrzywy, znajdujące się na szczytach rośliny.… Czytaj dalej Oczyszczająca sałata z pokrzywą

Szybkie sposoby na niestrawność


Niestrawność – jak sobie szybko poradzić? Wzdęcia, uczucie przepełnienia w brzuchu, odbijanie, nudności i wymioty, to najczęstsze objawy niestrawności. Najlepszym sposobem jest jednodniowa głodówka po przejedzeniu, a doraźnie i szybko pomogą sprawdzone sposoby. 7 sprawdzonych sposobów na najczęstsze dolegliwości 1. Woda z imbirem na mdłości Kawałek (1 cm) imbiru obierz ze skórki, zetrzyj na tarce… Czytaj dalej Szybkie sposoby na niestrawność

Dlaczego warto jeść rzodkiewki?


7 powodów, dla których warto jeść rzodkiewki Nazywana królową nowalijek i nie bez powodu. Rzodkiewka jest bogatym źródłem witamin, potasu, żelaza i związków siarki. To naturalny antybiotyk oraz lek wspomagający prace nerek, serca, mózgu i wątroby. Najlepiej smakuje wiosną, ale warto jeść ją przez cały rok. Uwaga! Ze względu na dużą zawartość olejków, glikozydów i… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść rzodkiewki?

Co jeść przy refluksie?


Refluks przełykowy – co jeść? Odpowiedni sposób odżywania może zmniejszyć przykre objawy refluksu, a nawet je wyeliminować. Przede wszystkim musisz spożywać niewielkie posiłki (jednorazowo nie większe niż dwie pięści) 6-7 razy dziennie. Jedz w spokoju, bez pośpiechu, dokładnie przeżuwaj każdy kęs. Przy szybkim i łapczywym jedzeniu łykasz powietrze, które nasila objawy refluksu. Uwaga! Nie przejadaj… Czytaj dalej Co jeść przy refluksie?

Dieta odciążająca trzustkę


Dieta, która pomoże odciążyć trzustkę Jeśli Twoja trzustka nie będzie pracować prawidłowo, nie zostaną wyprodukowane enzymy trawienne oraz zaburzona będzie gospodarka węglowodanowa, którą reguluje insulina – hormon produkowany właśnie przez ten organ. Uwaga! Dieta odciążająca trzustkę powinna być lekkostrawna, nie zawierająca dużo tłuszczu i niezbyt bogata w błonnik. Zadbaj o trzustkę, bo bez jej sprawnego… Czytaj dalej Dieta odciążająca trzustkę

Odkwaszanie organizmu na wiosnę


Odkwaszanie organizmu Możesz zyskać energię, lekkość, zdrowie, bo odkwaszanie to oczyszczanie organizmu z produktów, które wywołują choroby. Jak odkwasić organizm? Wyznacz 2-3 dni w tygodniu, podczas których będziesz jadł wyłącznie warzywa, owoce i kasze, które działają odkwaszająco. W pozostałych dniach ogranicz jedzenie mięsa, jajek, dżemów, słodyczy, a także picie kawy i herbaty.