7 powodów, dla których warto jeść kiełki


Dlaczego warto jeść kiełki?

Nasiona są źródłem tego co najcenniejsze: białka, witamin i mikroelementów. W tej postaci nasz organizm nie jest w stanie ich wykorzystać. Ale kiedy nasiona kiełkują, uwalniają enzymy, które sprawiają, że składniki te stają się łatwo przyswajalne.

Rodzaje kiełków

Nie ograniczaj się do jednej rośliny, Kupuj, uprawiaj i łącz w potrawach rożne smaki. W sprzedaży dostępne są najczęściej gotowe do jedzenia kiełki fasolki mung, słonecznika, lucerny, soi oraz soczewicy.

Uwaga! Równie zdrowe, smaczne, a często także bardzo dekoracyjne są kiełki: rzodkiewki, gorczycy, prosa, kozieradki, siemienia lnianego, gryki, pszenicy, jęczmienia, owsa, żyta, ryżu, grochu, brokułu, dyni, cebuli, a nawet czerwonej kapusty, czy buraków ćwikłowych. Te ostatnie uprawia się głównie ze względu na atrakcyjny czerwonoróżowy kolor.

Gdzie kupować nasiona na kiełki?

Nasiona i zboża przeznaczone do domowej uprawy najlepiej kupuj na stoiskach ze zdrową żywnością. Do kiełkowania absolutnie nie nadają się produkty ze sklepów rolnych, bo takie nasiona mogą być nawożone.

Kiełki dodają energii

Wszystkie kiełki są bogatym źródłem witamin, aminokwasów, błonnika, chlorofilu i składników mineralnych. Wczesną wiosną, gdy organizm jest osłabiony, działają jak zastrzyk energii i pomagają uniknąć infekcji.

Kiełki zapobiegają nowotworom

Trzydniowe kiełki brokułów są źródłem sulforafanu (jest go w nich 20-30 razy więcej niż w samych brokułach). To silny przeciwutleniacz, który blokuje powstawanie groźnych mutacji DNA oraz ułatwia likwidację komórek rakowych. Potwierdzone działanie antynowotworowe mają także kiełki buraka.

Kiełki działają krwiotwórczo

Kiełki lucerny to cenne źródło żelaza i łatwo przyswajalnego białka. Powinni po nie sięgać wegetarianie, osoby, które cierpią na anemię i przygotowujące się do operacji. Krwiotwórczy kwas foliowy zawierają także kiełki soi i soczewicy.

Kiełki poprawiają pamięć i koncentrację

Drobne kiełki lucerny to bogate źródło witamin A, S, D oraz zwanej paliwem dla mózgu lecytyny. Jej duże ilości znajdują się także w kiełkach pszenicy i roślin strączkowych.

Kiełki łagodzą objawy menopauzy

Uzupełniają niedobory witamin, działając antybakteryjnie i przeciwgrzybiczo. Dodatkowo, kiełki lucerny, soi i soczewicy zawierają roślinne hormony, uzupełniając deficyt estrogenów.

Kiełki obniżają cholesterol

Kiełki warzyw strączkowych (soi, soczewicy) mają bardzo korzystny stosunek błonnika do białek w swoim składzie. To połączenie redukuje poziom cukru i obniża poziom cholesterolu.

Kiełki dbają o układ krwionośny

Kiełki to skarbnica błonnika, potasu, wapnia, magnezu i witamin, które uszczelnią ścianki naczyń i zapobiegają odkładaniu się blaszek miażdżycowych.

Czy wiesz jakich produktów nie „mieszać” ze sobą, a jakich najlepiej nie spożywać wcale?

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s