Szybkie sposoby na niestrawność


Niestrawność – jak sobie szybko poradzić?

Wzdęcia, uczucie przepełnienia w brzuchu, odbijanie, nudności i wymioty, to najczęstsze objawy niestrawności. Najlepszym sposobem jest jednodniowa głodówka po przejedzeniu, a doraźnie i szybko pomogą sprawdzone sposoby.

7 sprawdzonych sposobów na najczęstsze dolegliwości

1. Woda z imbirem na mdłości

Kawałek (1 cm) imbiru obierz ze skórki, zetrzyj na tarce (drobne oczka). Wsyp do szklanki i zalej wrząca wodą. Wymieszaj i poczekaj 5 minut, aż trochę ostygnie.

Wypij małymi łykami. Napój popijaj co godzinę.

2. Soda na wzdęcia

Płaską łyżeczkę sody oczyszczonej połknij, popijając ją szklanką wody. Po chwili odbije Ci się, ale w ciągu pół godziny żołądek zacznie pracować i po niestrawności nie powinno być śladu.

3. Ocet jabłkowy na uczucie przepełnienia

Łyżeczkę octu jabłkowego dodaj do połowy szklanki letniej wody i wypij małymi łykami. W ciągu godziny poczujesz się lepiej.

4. Kolendra na biegunkę

2-3 łyżki nasion kolendry zalej szklanką gorącej wody. Parz przez 15 minut. Pij powoli 2-3 razy w ciągu dnia.

5. Pomarańcza na lepsze trawienie

Po każdym posiłku zjedz pomarańcze, jej kwaśny smak pobudzi soki żołądkowe.

6. Koperek lub kminek na zbierające się gazy

Posyp ziołami potrawy (np. żurek lub sałatkę) – usprawniają pracę wątroby.

7. Zielone winogrona na sprawną pracę jelit

Zjedz 6-7 zielonych winogron obranych ze skórki (skórka może zalegać w żołądku). Pestki pobudzą perystaltykę jelit.

Uwaga! Najlepszym ziołem na problemy trawienne jest piołun. Łyżeczkę zalej wrząca wodą, parz 10 minut. Pij 4 razy dziennie po 3 łyżki. Napój ma gorzki smak.

Jak uniknąć niestrawności?

Czeka Cie obfity posiłek? Przygotuj brzuch na jego przyjęcie i zrób specjalny napój regenerujący.

Przygotowanie: do szklanki gorącej wody dodaj łyżkę soku wyciśniętego z cytryny. Wypij małymi łykami przed posiłkiem.

Dzięki temu rozgrzany żołądek lepiej strawi pokarm.

Uwaga! Ten napój możesz też wypić po dużym posiłku, gdy zacznie męczyć Cię zgaga.

W trakcie posiłku siedź prosto przy stole. Gdy się garbisz, jelita są ściśnięte i zalega w nich niestrawiony pokarm.

Po posiłku:

1. Zrób masaż dolnej części brzucha. Delikatnymi, okrężnymi ruchami masuj jelita. To je rozluźni, zmniejszy wzdęcia i usprawni przesuwanie pokarmu.

2. Idź na półgodzinny spacer. Ruch sprawi, ze jedzenie szybciej trafi z żołądka do jelit.

Jeśli należysz do grupy ludzi, którzy nie znoszą lekarzy i środków farmakologicznych, jeśli zależy Ci na zdrowiu i cenisz sobie niekonwencjonalną medycynę i alternatywne podejście do lecznictwa, czytaj dalej, a będziesz mógł poznać sekret, czym jest naprawdę zdrowe odżywianie…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s