Dieta obniżająca ciśnienie krwi


Dieta, która pomoże obniżyć ciśnienie krwi

Przy nadciśnieniu musisz zadbać o odpowiednią masę ciała. Czasem wystarczy kilka kilogramów mniej, by np. uniknąć farmakoterapii. Zmiana stylu życia (więcej aktywności fizycznej) powinna iść w parze z wdrożeniem odpowiedniej diety.

Uwaga! Twoja dieta powinna być uboga w sód (ogranicz sol) i bogata w potas oraz witaminę C (z pokarmu – suplementacja musi być ustalona z lekarzem).

Dieta obniżająca ciśnienie krwi – jedz jak najczęściej:

  • warzywa i owoce – naturalne źródło potasu i witaminy C;
  • ryby;
  • mięso drobiowe dobrej jakości;
  • pieczywo pełnoziarniste;
  • produkty z mąki z pełnego przemiału.

Dieta obniżająca ciśnienie krwi – z tego zrezygnuj:

  • sól i słone przyprawy;
  • tłuste mięsa i gotowe wędliny;
  • tłusty nabiał;
  • tłuszcze zwierzęce;
  • białe pieczywo i produkty z białej mąki;
  • cukier;
  • gotowe sosy i dania spożywcze;
  • alkohol i kawa;
  • słone przekąski.

Przykładowy jadłospis w diecie obniżającej ciśnienie krwi

Dzień 1

I śniadanie: pasta twarogowa z ziołami | 2 kromki chleba pełnoziarnistego | 2 pomidory | herbata ziołowa

II śniadanie: kanapki z wędliną drobiową i ogórkiem | woda z cytryną

Obiad: zupa krem z brukselki | porcja chudego mięsa wołowego duszona z warzywami bez mąki

Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami jagodowymi (z mrożonki)

Kolacja: sałatka z tuńczyka i warzyw skropiona sokiem cytrynowym

Dzień 2

I śniadanie: musli na mleku z suszonymi owocami | kawa zbożowa

II śniadanie: bułka grahamka | serek naturalny z dodatkiem pieprzu i szczypiorku | herbata ziołowa

Obiad: kasza jaglana i klopsiki z dorsza w sosie koperkowym (bez mąki) | surówka wielowarzywna skropiona sokiem cytrynowym

Podwieczorek: galaretka owocowa niesłodzona

Kolacja: papryka faszerowana białym serem z ziołami i czosnkiem | kromka chleba razowego

Dzień 3

I śniadanie: prażone płatki owsiane z tartym jabłkiem i rodzynkami | kawa zbożowa z odrobiną mleka

II śniadanie: bułka pełnoziarnista z chuda wędliną z indyka i pomidorem | herbata ziołowa

Obiad: zupa krem z pora | gotowane mięso drobiowe z surówką z czerwonej kapusty

Podwieczorek: koktajl bananowy

Kolacja: naleśniki z mąki gryczanej z dżemem niskosłodzonym

Dzień 4

I śniadanie: twarożek z ziołami | kromka chleba pełnoziarnistego | herbata

II śniadanie: wafle ryżowe z humusem i plasterkami pomidora

Obiad: brązowy ryż z duszoną cielęciną w sosie własnym | sałatka z czerwonych buraków

Podwieczorek: pieczone jabłko z cynamonem i goździkami

Kolacja: sałatka z gotowanych brokułów i jajkami z czosnkiem i ziołami polana jogurtem naturalnym

Dzień 5

I śniadanie: płatki owsiane wymieszane z krojonymi, suszonymi owocami, polane odrobiną soku | herbata owocowa

II śniadanie: kanapka z łososiem | bukiet surowych warzyw | herbata ziołowa

Obiad: filet rybny pieczony z folii | ziemniaki posypane koperkiem | kapusta kiszona z marchewką

Podwieczorek: kefir z dodatkiem owoców suszonych i siekanych orzechów

Kolacja: papryka faszerowana pasta z kaszy jaglanej i warzyw doprawiona ziołami oraz czosnkiem

Dzień 6

I śniadanie: pasta z wędzonej makreli i warzyw | pieczywo pełnoziarniste | sałata skropiona oliwą | herbatą

II śniadanie: bułka z twarożkiem | kiwi | herbata owocowa

Obiad: kasz gryczana z duszoną piersią kurczaka w pieczarkach | surówka z kapusty pekińskiej

Podwieczorek: maślanka z mrożonką owocową

Kolacja: placuszki z cukinii z czosnkiem i ziołami

Dzień 7

I śniadanie: kasza kuskus z suszonymi owocami i cynamonem | herbata

II śniadanie: kanapki z polędwicą drobiową | pomidory z ziołami | herbata ziołowa

Obiad: zupa krem z kalafiora z grzankami razowymi | pieczona chuda wołowina z surówką z pora

Podwieczorek: jogurt naturalny z tartym jabłkiem i rodzynkami

Kolacja: wafle ryżowe z twarożkiem posypanym kminkiem | sałatka z ogórków z cebulką

Praktyczne kompendium wiedzy o nadciśnieniu tętniczym…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s