Dlaczego warto jeść sałatę?


7 powodów, dla których warto jeść sałatę

Zielony kolor liści sałaty to zasługa chlorofilu, który działa bakteriobójczo, przyspiesza gojenie ran, chroni przed zarazkami i pomaga pokonać infekcje. Sałata dostarcza też witamin, minerałów, przeciwutleniaczy i indoli – związków o działaniu przeciwnowotworowym.

Uwaga! Sałatę najlepiej rwij, a jeśli musisz ją kroić, rób to nożem ceramicznym lub drewnianym. Stal, z której zrobione jest ostrze zwykłego noża, reaguje z enzymami zawartymi w sałacie, która staje się gorzka i traci cenne właściwości.

Sałata wspiera układ immunologiczny

Dzięki chlorofilowi, a także witaminie C, regularne spożywanie sałaty znacznie poprawia kondycję oraz wydolność organizmu, chroni przed przeziębieniami i przyspiesza regenerację tkanek.

Sałata dba o oczy

Wszystkie popularne odmiany sałaty to wyjątkowo bogate źródło luteiny i zeaksantyny. To silne antyoksydanty, które zapobiegają zwyrodnieniom plamki żółtej oraz innym chorobom oczu.

Sałata koi nerwy

Już jedna główka sałaty zaspokaja 1/4 dobowego zapotrzebowania na mangan, który odpowiada za sprawne funkcjonowanie układu nerwowego. Sałata działa uspokajająco i odstresowująco. Ułatwia też zasypianie.

Sałata odkwasza organizm

Bogactwo witamin, minerałów i składników odżywczych w sałacie sprawia, że ma ona działanie odkwaszające i regulujące pH w organizmie.

Sałata usprawnia trawienie

To jedno z najbogatszych źródeł błonnika wśród warzyw. Dzięki temu wspomaga pracę układu pokarmowego, reguluje trawienie oraz oczyszcza jelita ze złogów i produktów przemiany materii.

Sałata zapobiega nowotworom

Sałata jest źródłem wymiatających wolne wodniki antyoksydantów, zapobiegających nowotworom bioaktywnych indoli, kwasu foliowego i witaminy B. Według naukowców, zawarty w sałacie błonnik jest szczególnie istotny w profilaktyce raka okrężnicy.

Uwaga! Najcenniejsze są wierzchnie, ciemnozielone liście, które większość z nas odrzuca podczas mycia.

Sałata wspomaga odchudzanie

Jest niskokaloryczna (14 kcal w 100 g) i lekkostrawna. Nie zalega długo w żołądku, a dodatkowo przyspiesza przemianę materii i utratę kilogramów.

Zielony koktajl z sałatą

Składniki: 2 główki dowolnej sałaty | duża cytryna | 2,5 cm kłącza imbiru | jabłko | 2 pęczki natki pietruszki | naturalna woda mineralna | sól | pieprz | cukier brązowy

Przygotowanie: sałatę podziel na liście, opłucz starannie pod bieżącą wodą, osusz w wirówce lub na papierowym ręczniku kuchennym. Porwij liście na kawałki. Włóż do wysokiego naczynia. Dodaj sok wyciśnięty z cytryny.

Obrany kawałek imbiru, zetrzyj na tarce o małych oczkach. Obrane jabłko pozbaw nasion, pokrój. Opłucz natkę, oderwij listki. Składniki dodaj do sałaty. Wlej 2-3 szklanki wody mineralnej, zmiksuj.

Koktajl dopraw solą, pieprzem i szczyptą cukru.

Jeśli należysz do grupy ludzi, którzy nie znoszą lekarzy i środków farmakologicznych, jeśli zależy Ci na zdrowiu i cenisz sobie niekonwencjonalna medycynę i alternatywne podejście do lecznictwa, czytaj dalej, a będziesz mógł poznać sekret, czym jest naprawdę zdrowe odżywianie…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s