Dlaczego warto jeść rzeżuchę?


7 powodów, dla których warto jeść rzeżuchę

Tania i niewymagająca w uprawie rzeżucha jest doskonałym źródłem witamin: A., C, K, a także B2, B6, kwasu foliowego oraz szczególnie cennych w diecie dojrzałych kobiet składników mineralnych: wapnia, żelaza, magnezu, potasu, jodu, miedzi i manganu.

Uwaga! Z względu na dużą zawartość witaminy C rzeżuchę poleca się uzależnionym od nikotyny. Palisz papierosy? Jedz codziennie łyżkę rzeżuchy zmiksowaną z łyżką miodu orz soku z cytryny.

Rzeżucha zapobiega nowotworom piersi i płuc

Występujące w niej związki oddziałują na funkcje białek odpowiedzialnych za rozwój guzków sutka i tym samym nie dopuszczają do rozwoju raka. Zawarte w rzeżusze izotiocyjaniany zapobiegają natomiast nowotworom płuc.

Rzeżucha uzupełnia niedobory jodu

Osoby z niedoczynnością tarczycy powinny regularnie sięgać po rzeżuchę, to jest bogatym źródłem łatwo przyswajalnego jodu.

Rzeżucha wzmacnia kości

Garść rzeżuchy zawiera dzienną dawkę witaminy K, która nie pozwala na wypłukiwanie z kości cennych minerałów (gotowanie zwiększa ilość witaminy K w rzeżusze). Do tego pod względem zawartości wapnia jest druga rośliną po orzechach laskowych.

Rzeżucha chroni oczy

Intensywnie zielony kolor rzeżuchy to zasługa luteiny i zeaksantyny. To dzięki tym barwnikom oczy mogą widzieć kolory. Ponadto rzeżucha chroni siatkówkę przed promieniowaniem UV.

Rzeżucha dezynfekuje jamę ustną i przewód pokarmowy

Działa bakteriobójczo, oczyszczająco i moczopędnie.

Uwaga! Rzeżuchę można przedawkować, a tym samym doprowadzić do stanu zapalnego pęcherza. Zalecana i zdrowa dawka kiełków to 2-3 łyżeczki dziennie.

Rzeżucha walczy z cukrzycą

Zawarty w rzeżusze chrom wspomaga prawidłową pracę trzustki. Zapobiega nagłym skokom glukozy we krwi i przeciwdziała napadom głodu.

Rzeżucha zapobiega krwotokom

Dzięki dużej zawartości witaminy K roślina poprawia krzepliwość krwi, a ma to szczególne znaczenie w przypadku osób, które cierpią na krwotoki ze strony układu moczowego, nosa lub dziąseł oraz pacjentów z trudno gojącymi się ranami.

Czy wiesz jakich produktów nie „mieszać” ze sobą, a jakich najlepiej nie spożywać wcale?

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s