Jedzenie to konieczność


Dobrze jest od czasu do czasu wrzucić coś na ząb, nieprawdaż? Autor: Adrian Gostomski Mało tego, to konieczność. Ludzki organizm potrzebuje bowiem mnóstwa niezbędnych witamin, minerałów oraz węglowodanów, białek i tłuszczy dostarczanych w odpowiednich proporcjach i najlepiej w regularnych odstępach czasowych. Potrzebujemy także wody, którą również należy zaliczyć do grupy składników pokarmowych niezbędnych do przetrwania… Czytaj dalej Jedzenie to konieczność

Jak złagodzić bóle przy kamicy żółciowej?


Tak złagodzisz bóle przy kamicy żółciowej Tłusta dieta jest główną przyczyną powstawania kamieni żółciowych. Atakom kolki żółciowej towarzyszy: silny ból kolkowy w prawej części brzucha w okolicy wątroby promieniujący do pleców w kierunku łopatki; nudności i wymioty; gorączka i dreszcze (nie zawsze). Między atakami nie odczuwasz żadnych dolegliwości. Leczenie kamicy żółciowej warto wspierać dietą i… Czytaj dalej Jak złagodzić bóle przy kamicy żółciowej?

Jak zmniejszyć ryzyko alergii pokarmowej?


Dieta zmniejszająca ryzyko alergii pokarmowej Zmniejszyć ryzyko alergii pokarmowej możesz na dwa sposoby: unikając produktów najczęściej wywołujących uczulenia (wyłączenie ich z diety – nawet czasowe – pozwoli organizmowi na odpoczynek i nabranie sił) lub wspomagając jelita, by były szczelną barierą, która nie pozwala na przedostanie się białek alergizujących tam, gdzie ich być nie powinno. Uwaga!… Czytaj dalej Jak zmniejszyć ryzyko alergii pokarmowej?

Dlaczego warto jeść maliny?


7 powodów, dla których warto jeść maliny Bogactwo witamin, ważnych mikroelementów, przeciwutleniaczy oraz błonnika sprawia, że naturalnie słodkie maliny to prawdziwe remedium na wiele groźnych schorzeń. Uwaga! Maliny zawierają sporo puryn. Dlatego osoby cierpiące na dnę moczanową (podagrę) oraz niewydolność nerek powinny zachować ostrożność przy ich jedzeniu. Na maliny powinni też uważać alergicy. Maliny leczą… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść maliny?

Bolą Cię stawy? – wzmocnij śledzionę!


Jak wzmocnić śledzionę? Bóle stawów to często pierwszy sygnał rozwijającego się reumatologicznego zapalenia stawów (RZS), a ta choroba z kolei powoduje nie tylko problemy z poruszaniem się, ale też osłabia funkcjonowanie narządów wewnętrznych. Uwaga! Pierwszą ofiarą tej choroby zazwyczaj jest śledziona. Dlaczego śledziona jest tak ważna? Śledziona odpowiada za utrzymanie właściwego poziomu odporności w całym… Czytaj dalej Bolą Cię stawy? – wzmocnij śledzionę!

Przeciwmiażdżycowa dieta bogata we flawonoidy


Flawonoidy zmniejszają ryzyko choroby miażdżycowej Flawonoidy – to grupa związków organicznych, które występują w roślinach. Spełniają rolę barwników i przeciwutleniaczy (ograniczają szkodliwy wpływ promieniowania ultrafioletowego, chronią przed atakiem grzybów i owadów. Uwaga! Mają bardzo pozytywny wpływ na organizm, działają przeciwutleniająco i opóźniają starzenie. Wszelkie terapie ziołowe to przede wszystkim terapie flawonoidami. Do czego potrzebne są… Czytaj dalej Przeciwmiażdżycowa dieta bogata we flawonoidy

Dlaczego warto jeść cukinię?


7 powodów, dla których warto jeść cukinię Najzdrowsze są młode zielone cukinię. Warto zjadać je ze skórką, bo tuż pod nią kryją się cenne fitosterole, beta-karoten, witaminy z grupy B, witamina C, potas, magnez, wapń oraz jod. Uwaga! Ze względu na małą zawartość błonnika, cukinia jest jednym z pierwszych warzyw, które można jeść po operacji… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść cukinię?

Dlaczego warto jeść czereśnie?


7 powodów, dla których warto jeść czereśnie Wystarczy 1/2 kg czereśni, by uzupełnić niedobory witaminy B5 oraz jodu, wzmocnić i oczyścić organizm, zapobiec atakom dny moczanowej oraz zadbać o urodę. Uwaga! Nie jedz czereśni na czczo i nie popijaj ich zimną wodą, bo może to skutkować ostrym bólem brzucha lub biegunką. Nie sięgaj po nie… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść czereśnie?