Przeciwmiażdżycowa dieta bogata we flawonoidy


Flawonoidy zmniejszają ryzyko choroby miażdżycowej

Flawonoidy – to grupa związków organicznych, które występują w roślinach. Spełniają rolę barwników i przeciwutleniaczy (ograniczają szkodliwy wpływ promieniowania ultrafioletowego, chronią przed atakiem grzybów i owadów.

Uwaga! Mają bardzo pozytywny wpływ na organizm, działają przeciwutleniająco i opóźniają starzenie. Wszelkie terapie ziołowe to przede wszystkim terapie flawonoidami.

Do czego potrzebne są nam flawonoidy?

Działają przeciwutleniająco, przeciwzapalnie, moczopędnie i rozkurczająco. Dzięki flawonoidom ściany naczyń krwionośnych ulegają wzmocnieniu i uszczelnieniu, a to zapobiega krwawieniom, wysiękom i zmniejsza ryzyko powstawania zakrzepów i wylewów.

Wspomagają również regulację ciśnienia krwi i przeciwdziałają powstawaniu choroby miażdżycowej. Działają przeciwnowotworowo, pomagają oczyścić wątrobę z toksyn i wspomagają pracę nerek. Odgrywają też ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu oczu. Pełnią rolę filtra dla skóry i wiążą wolne rodniki, hamując procesy starzenia się komórek.

Co się dzieje, gdy brakuje flawonoidów?

W organizmie nieradzącym sobie z wolnymi rodnikami czy szkodliwym promieniowaniem słonecznym, powstają liczne mikroskopijne stany zapalne. W odpowiedzi na nie w naczyniach krwionośnych odkładany jest cholesterol (płytki miażdżycowe).

Przyspieszają również procesy starzenia i pogarsza się funkcjonowanie organów wewnętrznych.

Gdzie znajdziesz flawonoidy?

Źródłem flawonoidów są prawie wszystkie zioła, warzywa i owoce.

Uwaga! Ale najbogatszym źródłem są te, które mają intensywną czerwoną lub fioletową barwę.

Szczególnie dla nas cenne są produkty, które prócz flawonoidów zawierają dużą ilość witaminy C (np. papryka, pomidory, owoce cytrusowe).

Dla kobiet po menopauzie polecane są natomiast rośliny strączkowe (fasola, bób, zielony groszek) – są źródłem izoflawonów, które działają podobnie do kobiecego hormonu estrogenu (na tym etapie życia kobietom zaczyna go brakować).

Dobrym źródłem flawonoidów jest również oliwa, zielona herbata i … czerwone wino. Do potraw dodawaj zioła i przyprawy: bazylię, rozmaryn, majeranek i natkę pietruszki.

Uwaga! Zaleca się dziennie spożywać przynajmniej 1 g flawonoidów. Organizm nie magazynuje tych związków, dlatego dbaj, by były obecne w każdym posiłku.

Przykładowy jadłospis bogaty we flawonoidy

I śniadanie: jajecznica na maśle z pomidorami i natką pietruszki | kromka żytniego chleba | zielona herbata

II śniadanie: sałatka z wędzonego indyka z papryką, cebulką i ziołami

Obiad: pierś kurczaka duszona z warzywami | porcja kaszy jaglanej z natką pietruszki

Podwieczorek: galaretka wiśniowa

Kolacja: papryka faszerowana kasza gryczaną

Pamiętaj, że możesz wyleczyć nawet pozornie nieuleczalne choroby. Nigdy nie trać nadziei…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s