Jak zmniejszyć ryzyko alergii pokarmowej?


Dieta zmniejszająca ryzyko alergii pokarmowej

Zmniejszyć ryzyko alergii pokarmowej możesz na dwa sposoby: unikając produktów najczęściej wywołujących uczulenia (wyłączenie ich z diety – nawet czasowe – pozwoli organizmowi na odpoczynek i nabranie sił) lub wspomagając jelita, by były szczelną barierą, która nie pozwala na przedostanie się białek alergizujących tam, gdzie ich być nie powinno.

Uwaga! To właśnie białka alergizujące odpowiadają za wywołanie stanów zapalnych, czyli reakcji alergicznych.

Dieta zmniejszająca ryzyko alergii pokarmowej- jedz jak najczęściej:

  • świeże i sezonowe warzywa oraz owoce;
  • chude mięso;
  • zdrowe oleje – olej rzepakowy nierafinowany i oliwę;
  • pestki dyni, ziarna sezamu;
  • kiszonki;
  • imbir;
  • kurkuma;
  • czosnek;
  • naturalny nabiał fermentowany (kefiry, jogurty).

Dieta zmniejszająca ryzyko alergii pokarmowej- to ogranicz:

  • jaja;
  • mleko krowie;
  • orzechy;
  • orzeszki ziemne;
  • zboża, szczególnie pszenica;
  • ryby i owoce morza;
  • soja;
  • owoce cytrusowe i truskawki;
  • nowalijki;
  • żywność przetworzona (ze względu na zawartość siarczanów, które są konserwantami);
  • seler.

Przykładowy jadłospis w diecie zmniejszającej ryzyko alergii pokarmowej

I śniadanie

Wyeliminowanie zbóż z diety nie musi powodować, że Twoje śniadania nie będą odżywcze. Wybieraj potrawy, które dadzą uczucie sytości.

Propozycja: kanapki z chleba bez glutenu (np. z mąki kukurydzianej) z polędwicą sopocką, pomidorem i siekaną natką pietruszki.

II śniadanie

Drugie śniadanie nie musi być duże, ale koniecznie powinno być zdrowe.

Propozycja: Tarte jabłka z marchewką.

Obiad

Unikaj półproduktów, np. sosów w słoiczkach lub mieszanek przypraw – często zawierają konserwanty, które wpływają na błonę śluzową jelit i przyczyniają się do powstawania reakcji alergicznych.

Propozycja: ryż z gulaszem drobiowym doprawionym kurkumą | sałatka ze świeżych warzyw z dodatkiem oliwy i pestek dyni.

Podwieczorek

Owocowe podwieczorki będą bardzo dobrą propozycją.

Propozycja: sorbet z sezonowych owoców.

Kolacja

Kolacje jedz przynajmniej 2 godziny przed snem, by układ pokarmowy mógł w nocy odpocząć.

Propozycja: naleśniki z mąki gryczanej z twarożkiem i owcami jagodowymi.

Wiele osób szuka coraz bardziej rozpaczliwie sposobów, dzięki którym będą mogli wyleczyć się z poważnych chorób, często uważanych za nieuleczalne. …

Zacznij działać i dowiedz się jak wyleczyć się z choroby…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s