Dlaczego warto jeść marchewkę?


7 powodów, dla których warto jeść marchewkę

Marchewka jest zdrowa w każdej postaci: surowa, gotowana, pieczona, grillowana i przyrządzana na parze. Jedz ją przez cały rok, bo to bomba witamin i minerałów.

Jest źródłem witaminy: A, C, E, H, K, PP i z grupy B, a ponadto zawiera: wapń, potas, sód, żelazo, miedź, fosfor, magnez, cynk, kobalt, kwas foliowy i pektyny.

Uwaga! Marchewka to jedno z najzdrowszych warzyw, ale w nadmiarze szkodzi naszej wątrobie, ze względu na wysoką zawartość witaminy A. Szklanka soku dziennie, wyjdzie Ci na zdrowie, ale już litr soku dziennie zdecydowanie zaszkodzi.

Marchewka poprawia trawienie

Osobom starszym podaje się ją jako środek usprawniający pracę jelit i układu pokarmowego. Gotowana marchew traci ponad połowę wartości odżywczych, jednak jest lekkostrawna (w przeciwieństwie do surowej).

Uwaga! Gotowana marchewka jest zalecana chorym na wrzody żołądka, zapalenie jelit, cierpiącym na biegunki i zaparcia.

Marchewka dobrze działa na wzrok

Beta-karoten zawarty w marchewce wpływa na prawidłowe funkcjonowanie wzroku. Poprawia widzenie o zmroku, chroni przed „kurzą ślepotą”, zapaleniem spojówek i wysychaniem śluzówki oka.

Marchewka wzmacnia odporność organizmu

Jest źródłem przeciwutleniaczy, które pomagają walczyć ze stanami zapalnymi. Także tymi, które przyczyniają się do powstawania nowotworów. Przeciwutleniacze chronią także przed tworzeniem się zakrzepów żyłach.

Marchewka poprawia stan naczyń krwionośnych

Dzięki dużej zawartości flawonoidów, które działają przeciwskurczowo na naczynia krwionośne.

Marchewka wspomaga odchudzanie

Marchewka syci, a przy tym jest niskokaloryczna.  100 gramów dostarcza tylko 35 kcal, więc może być stosowana także przez osoby będące na diecie.

Uwaga! Jednak ugotowana zawiera prawie trzy razy więcej cukru, dlatego osoby chore na cukrzycę powinny ją jeść tylko surową.

Marchewka poprawia wygląd skóry i włosów

Zawarte w marchewce dobroczynne substancje mineralne zapewniają piękną cerę, jędrną skórę, zdrowe i mocne włosy oraz paznokcie.

Marchewka chroni przed oparzeniami słonecznymi

Beta-karoten w niej zawarty jest naturalnym filtrem UV i chroni skórę przed poparzeniem, o ile opalasz się z umiarem. Sok z marchwi poprawia też koloryt skóry – wystarczy szklanka dziennie, a będzie wyglądał na opalonego.

Marchew na hemoroidy

Kilka łodyżek świeżej lub suszonej natki marchewki zalej szklanką wrzącej wody. Odstaw do naciągnięcia na 3 minut. Ostudź i odcedź. Pij 2-3 szklanki dziennie. Po tygodniu powinieneś poczuć poprawę.

Czy wiesz jakich produktów nie „mieszać” ze sobą, a jakich najlepiej nie spożywać wcale?

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s