Dlaczego warto jeść śliwki?


7 powodów, dla których warto jeść śliwki

To cenione źródło witaminy E, która rzadko występuje w innych owocach. Wraz z witaminą A chroni ona organizm przed rozwojem komórek nowotworowych. Zawarta w śliwkach witamina B wpływa na układ nerwowy, gwarantując dobre samopoczucie, a błonnik reguluje trawienie.

Uwaga! Śliwki zawierają dużo cukru i z tego powodu ostrożnie powinni po nie sięgać diabetycy. Z tego samego powodu nie należy jeść śliwek wieczorem, bo fermentujący cukier może powodować wzdęcia i zmniejszać komfort snu.

Śliwki zapobiegają nowotworom

To zasługa występujących w nich antyoksydantów: witamin A i E oraz polifenoli. Miąższ śliwek przede wszystkim zapobiega rozwojowi raka piersi. Badania potwierdzają także jego skuteczność w terapii tej choroby.

Śliwki oczyszczają nerki

Są moczopędne. Warto wprowadzić je do codziennej diety, by oczyścić organizm z toksyn oraz groźnych szczawianów. To szczególnie ważne dla chorych na kamice nerkową lub artretyzm.

Śliwki walczą z osteoporozą

Wystarczy jeść po 10 śliwek dziennie przez cały sezon, by poprawić gęstość kości. W celach profilaktycznych zaleca się jedzenie owoców co 2-3 dni.

Śliwki obniżają ciśnienie krwi

Są bogatym źródłem potasu, który dba o gospodarkę wodną oraz kwasowo-zasadową organizmu. Pierwiastek ten ma korzystny wpływ na prace serca, a także obniża ciśnienie tętnicze krwi. Po śliwki powinny sięgać szczególnie często osoby, które w nadmiarze używają soli.

Śliwki regulują trawienie

Zawarte w śliwkach pektyny razem z kwasami organicznymi działają jak…  miotła na przewód pokarmowy. Jedz 3-4 śliwki dziennie (najlepsze ciemne odmiany), by zapobiec zaparciom i zmniejszyć ryzyko wystąpienia nowotworu jelita grubego.

Śliwki koją nerwy

Zawarte w śliwkach witaminy z grupy B i magnez dbają o układ nerwowy, działają uspokajająco i antydepresyjnie

Śliwki chronią przed miażdżycą

Te same pektyny oczyszczają przewód pokarmowy z cholesterolu, nie dopuszczając, by przedostał się on do krwi. Działanie przeciwmiażdżycowe wzmacniają zawarte w śliwkach polifenole.

Śliwkowy środek na zaparcia

Bardzo dojrzałe węgierki umyj, zanurz na minutę we wrzącej wodzie. Pozbaw pestek, rozłóż na blasze w piekarniku. Susz 24 godz. w 60 st. C. Wyjmij, dosusz w przewiewnym miejscu.

Dawkowanie: przy zaparciu zjedz kilka śliwek lub zalej je gorąca wodą i wypij napar.

Spójrzmy prawdzie w oczy: jeśli nie zadbasz o zdrowie, to…

Kliknij i sprawdź »

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s