Domowe sposoby na hemoroidy


Najlepsze domowe sposoby na hemoroidy

Gdy bolą, utrudniając chodzenie lub siadanie, nie można zwlekać. Trzeba działać!  Dieta i naturalne sposoby okażą się skuteczne,gdy tylko wystąpią pierwsze objawy, czyli swędzenie i pieczenie w okolicy odbytu. Pojawienie się krwawienia – najczęściej podczas wypróżniania – powinno skłonić Cię do wizyty u lekarza.

Co jeść przy hemoroidach?

Codziennie zjedz przynajmniej 2 porcje następujących warzyw: buraków, marchwi, dyni, brukselki, brokułów, kalafiora. Może to być np. surówka z marchwi, chrzanu i jabłka do obiadu i gotowany buraczek do kolacji.

2 razy w tygodniu zjedz po 2-3 kiszone ogórki i po sporej garści kiszonej kapusty. To naturalne źródła probiotyków (pożyteczne bakterie przyspieszające trawienie).

2 razy w tygodniu jedz warzywa strączkowe. Ugotuj zupę fasolową lub grochówkę na obiad lub zrób pastę z fasoli do chleba na kolację: 500 g świeżej fasoli lub 300 g suchej ugotuj i zmiksuj z 100 ml oleju rzepakowego, łyżeczką soli, łyżeczką mielonego kolorowego pieprzu i sokiem z jednej cytryny.

Codziennie dodawaj do jednego z dań łyżkę otrąb, może to być np. jogurt na śniadanie, ale mogą służyć też jako zagęszczacz zupy.

Co pić przy hemoroidach?

Każdego dnia wypijaj 2 l wody. Najlepsza będzie mineralna o temperaturze pokojowej, niegazowana. Zimna i gazowana sprzyja zaparciom.

3 razy w tygodniu wypij butelkę maślanki. Dla urozmaicenia zastąp ją kefirem lub jogurtem naturalnym.

Codziennie po kolacji wypij herbatę miętową. Łyżkę suszu zalej wrząca wodą i parz 10 minut pod przykryciem. Mięta zadziała rozkurczająco na jelita, pobudzi wydzielanie soku żołądkowego i przyspieszy trawienie.

Jakie ćwiczenia przy hemoroidach?

Przed wizytą w toalecie wykonaj ćwiczenie, które przyspieszy wypróżnianie: stań w lekkim rozkroku i wyprostuj się. 2-3 razy zakołysz biodrami w lewo i prawo, wciągnij brzuch i zrób powolny wydech. Powtórz 10 racy.  Ćwiczenie przyspieszy przesuwanie się mas kałowych w jelitach i ułatwi wypróżnianie. Staraj się też regularnie pogimnastykować. Najlepiej 10 minut dziennie, zaraz po przebudzeniu.

Uwaga! Kup mały stołeczek. Siedząc na sedesie trzymaj na nim nogi. Pamiętaj też o pochyleniu pleców do przodu, ale nie garb się. Naturalna dla wypróżnień jest właśnie pozycja kuczna. Wtedy mięśnie napierają na jelita i odbytnicę, wzrasta ciśnienie w jamie brzusznej, a resztę załatwia siła grawitacji.

Nasiadówka na hemoroidy

Łyżkę kory dębu zalej 2 szklankami wody i gotuj 10 minut. Wywar przecedź, wlej do wanny napełnionej do ok. 10 cm ciepła wodą. Usiądź z podkurczonymi nogami. Możesz użyć też miski – wlej do niej wywar, dolej wody i usiądź na 10 minut. Stosuj przez tydzień.

A przede wszystkim zadbaj o regularne wypróżnienia…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.