Dlaczego warto jeść czosnek?


7 powodów, dla których warto jeść czosnek

Czosnek jest bogatym źródłem witamin (A, z grupy B, C, E, K) i minerałów (wapń, magnez, cynk, fosfor, potas, żelazo, sód). Uszczelniając naczynia krwionośne, dba o zdrowa cerę i zapobiega żylakom. Zwalcza też wolne rodniki, powstrzymując przedwczesne starzenie się organizmu.

Uwaga! Czosnku powinny się wystrzegać osoby, które zażywają leki przeciwzakrzepowe i diabetycy, ponieważ może on nasilać działanie stosowanych przez nich kuracji. Nie jest też wskazany chorym na ostry nieżyt żołądka.

Czosnek reguluje poziom cukru we krwi

Badania wykazały, że związki siarki obniżają zawartość glukozy we krwi. Zapobiegają insulinooporności, czyli ułatwiają transport energii do tkanek.

Czosnek chroni przed miażdżycą

Allicyna i inne substancje, w które obfituje czosnek, obniżają poziom „złego” cholesterolu. Wystarczy jeść 2-3 ząbki dziennie na surowo, aby zredukować go średnio o 10%.

Czosnek przeciwdziała rakowi

Według narodowego Instytutu Raka (USA) to jedno z warzyw o największym działaniu hamującym rozrost komórek nowotworowych. Włoscy u szwajcarscy naukowcy wykazali, że osoby, które regularnie jedzą czosnek rzadziej zapadają na raka okrężnicy, gardła, jajników i nerek.

Czosnek zwalcza infekcje

Olejki eteryczne, które nadają mu ostrość, są niezastąpione w leczeniu stanów zapalnych układu oddechowego. Udrażniają go, ułatwiając odkrztuszanie, rozgrzewają i wzmagają poty.

Czosnek działa przeciwzakrzepowo

Czosnek zmniejsza lepkość krwi, uelastycznia i rozkurcza naczynia krwionośne, obniżając w ten sposób ryzyko udaru i zawału serca.

Czosnek niszczy drobnoustroje

Przeprowadzone badania udowodniły, że allicyna i ajoen zawarte w czosnku  działają niszcząco aż na 63 szczepy bakterii, np. pałeczki okrężnicy, salmonellę, gronkowca złocistego, paciorkowca, a także wiele wirusów i grzybów.

Czosnek usprawnia trawienie

Związki siarkowe pobudzają do pracy układ trawienny, zwiększając wydzielanie żółci. Dlatego stosuj czosnek jako przyprawę do ciężkostrawnych potraw z mięsa i warzyw strączkowych.

Syrop na podniesienie odporności

Obierz 2 główki czosnku, zmiażdż, aby pękły. Zalej sokiem z 2 cytryny, dodaj 4 łyżki miodu. Wymieszaj, dodaj 2 szklanki przegotowanej wody. Nakryj, odstaw na 2 dni w ciemne miejsce. Zażywaj po łyżce stołowej 2 razy dziennie. Trzymaj w lodówce, aż zużyjesz.

Wykorzystaj potęgę NLP i afirmacji w kształtowaniu zdrowego stylu życia!

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.