Dlaczego warto jeść topinambur?


5 powodów, dla których warto jeść topinambur Topinambur (słonecznik bulwiasty) rośnie na brzegach rzek i przy drogach. Jego grube korzenie zawierają witaminy A, C, E, K, z grupy B, oraz minerały: żelazo, wapń, fosfor, magnez, potas, sód i cynk. Dobrze znoszą mrozy. Warto je wykopywać wczesną wiosną, bo przemrożone jeszcze lepiej smakują. Topinambur ułatwia wchłanianie… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść topinambur?

Dlaczego warto jeść makrelę?


5 powodów, dla których warto jeść makrelę Makrela to tłusta ryba, która zawiera witaminy A, D i z grupy B oraz minerały: potas, fosfor, selen i magnez, a także duże ilości kwasów tłuszczowych. 100 g ryby (czyli zaledwie 3 łyżki rozdrobnionego mięsa) zapewnia ponadtrzykrotne dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3 oraz prawie 3/4 dziennego zapotrzebowania na… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść makrelę?

Dlaczego warto jeść groch?


5 powodów, dla których warto jeść groch To źródło witamin: A, C, B1, B2, B3, B6 oraz kwasu foliowego i minerałów: wapnia, żelaza, magnezu, fosforu, potasu, sodu, cynku, molibdenu. Groch ma odczyn zasadowy, może więc pomóc w odkwaszeniu organizmu. Jedzony minimum raz w tygodniu zapobiega reumatyzmowi. Uwaga! Groch zawiera substancje wolotwórcze, dlatego nie powinny go… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść groch?

Jak odmłodzić oczy?


Jak dieta pomoże Ci odmłodzić oczy? Nasz wzrok słabnie z wiekiem, ale dzięki zmianie kilku nawyków żywieniowych Twoje oczy odmłodnieją. Co włączyć do diety? Teraz, dwa razy w tygodniu wypij szklankę soku z aronii lub czarnej porzeczki, a latem, gdy będą świeże owoce jedz pół szklanki jagód nawet codziennie.  Teraz jagody możesz zastąpić borówką amerykańską.… Czytaj dalej Jak odmłodzić oczy?